Blogs.   Leave a comment

Blogs.

22/05/2011

Blogs.

22/05/2011

Από τα ΝΕΑ.

Όταν ο 20χρονος Μπράιαν Χιλ, µπλόγκερ από τη Β. Καρολίνα, ανέβαζε στην ιστοσελίδα του µια φωτογραφία ενός άνδρα ασφαλείας αεροδροµίου, δεν φανταζόταν επ’ ουδενί τι τον περίµενε.

Το έµαθε έναν µήνα µετά, από έναν ρεπόρτερ της «Las Vegas Sun» που προσπαθούσε να γράψει ένα κοµµάτι για µια εταιρεία µε έδρα τη Νεβάδα, τη Righthaven.

Η εν λόγω εταιρεία τού έκανε αγωγή γιατί η φωτογραφία ανήκε στην εφηµερίδα «The Denver Post». Αν και ο νεαρός άνδρας την κατέβασε αµέσως από το σάιτ του, βρήκε στο γραµµατοκιβώτιό του δικαστική κλήση. Με βάση τον οµοσπονδιακό νόµο για τα πνευµατικά δικαιώµατα, θα µπορούσε να κληθεί να πληρώσει µέχρι και 150.000 δολάρια.

Μέσα σε έναν χρόνο, και ενώ οι εφηµερίδες αναζητούν τρόπους να αντιµετωπίσουν την κλοπή κειµένων και φωτογραφιών τους στο ∆ιαδίκτυο, η Righthaven έχει κάνει ακόµα 200 ανάλογες αγωγές σε Κολοράντο και Νεβάδα.

Κοινώς, είναι µια εταιρεία που ιδρύθηκε για να αναζητά αυτούς που έχουν αναδηµοσιεύσει περιεχόµενο των εφηµερίδων χωρίς την άδεια των τελευταίων. Και αφού τους βρει, τους κάνει αγωγή. Αφού έχει αγοράσει, λέει, τα πνευµατικά δικαιώµατα του επίµαχου περιεχοµένου. Προς το παρόν καµία υπόθεση δεν έχει φτάσει στο δικαστήριο. Κάποιες έχουν λυθεί εξωδικαστικά και µόνο δύο διακανονισµοί, ύψους 5.000 και 2.185 ευρώ αντιστοίχως, έχουν γίνει δηµοσίως γνωστοί.

Σχόλιο: Η λύση δεν είναι να κάνεις μηνύσεις. Η λύση είναι να χρεώνεις με μια λογική τιμή όποιον θέλει να αναδημοσιεύσει κάποιο κείμενο σου ή φωτογραφία σου, αν δεν είναι ελεύθερα.

Ένα καλό κείμενο μπορεί να ξαναδημοσιευθεί χιλιάδες φορές. Ένα καλό ρεπορτάζ επίσης. Το μυστικό δεν είναι στον περιορισμό, είναι στη νόμιμη ελευθερία.

Κάνε μια μικρή χρέωση και άσε τους blogger να κάνουν αναδημοσιεύσεις. Το κόστος για μια εφημερίδα θα πέσει κατακόρυφα.

Έχω μείνει άναυδος που δεν ξέρετε πώς να διαχειριστείτε το Διαδίκτυο. Ιδίως οι Ελληνικές Εφημερίδες.

Αυτό το Σάββατο αγόρασα την Εφημερίδα. Πολύ η καλή η έκδοση για τα Ποιήματα του Καβάφη. Γιατί να μην έχω και το δικαίωμα να αναδημοσιεύσω και μερικά κείμενα; Αφού έδωσα 3,5 ευρώ. Μια έξτρα και νόμιμη παροχή.

Τώρα μάλιστα που υπάρχει και κρίση, πρέπει να δουλέψετε περισσότερο πάνω στο ζήτημα. Αν όλα γίνουν νόμιμα, μπορείτε μέχρι και διαφήμιση να βάλετε στο κείμενο που θα αναδημοσιευτεί. Έξτρα έσοδα. Υπάρχει πολύ χρήμα. Τα ΝΕΑ είναι έγκυρη εφημερίδα με καλά κείμενα. Είναι κρίμα να μην πληρώνεται η δουλειά τους.

Όταν το οικονομικό τμήμα και το τμήμα πωλήσεων θα μιλά με τους πελάτες, θα τους λένε, ότι τα κείμενα τους, έχουν αναδημοσιευτεί σε χιλιάδες ιστοσελίδες. Μπορείτε να κάνετε τόσα πράγματα. Να βγάλετε τόσα χρήματα. Να περάσετε σε άλλη διάσταση. Μπορείτε να βάλετε περιορισμούς ανάλογα με το θέμα ή όχι. Να φτιάξετε ευέλικτα σχήματα. Το μέλλον έρχεται, όποιος δε το δει, μένει απ’εξω.

Διότι θα βρεθεί κάποια «πηγή», θα κάνει αυτό που γράφω και μετά όλοι οι υπόλοιποι θα τρέχουν. Αλλά στο Διαδίκτυο, όποιος κάνει την αρχή, συνήθως γίνεται και ο ποιο πλούσιος.

Θα το ξαναγράψω. Το μυστικό δεν είναι να περιορίσεις. Είναι κάνεις την διακίνηση νόμιμη και συμφέρουσα για όλους. Με μηνύσεις δε λύνονται τέτοια ζητήματα.

Πραγματικά εύχομαι να το κάνετε. Στη Δημοκρατία, όσες περισσότερες εφημερίδες, τόσο το καλύτερο για όλους.

Όταν ήμουν πολύ νέος, πήγα ένα χρόνο πληροφορική σε ιδιωτικό ΙΕΚ. Τρίχες. Τέλος πάντων μια μέρα ένας καθηγητής που δούλευε σε μεγάλη εταιρεία το πρωί και το απόγευμα έκανε τον καθηγητή ρώτησε: ποιο πιστεύεται ότι είναι το Μέλλον των Η/Υ. Όλοι του είπαν κοντόφθαλμες προοπτικές. Μόνο εγώ του είπα το Μέλλον.

Βάσεις Δεδομένων και άλλες μορφές επικοινωνίας. Συμφώνησε μαζί μου και άρχισε μια μικρή κουβέντα.

Αν αυτή την μικρή κουβέντα την έκανα στην Αμερική του 80, με κάποιον καθηγητή κολεγίου, σήμερα εγώ θα ήμουν σε άλλη θέση. Αφού έδωσα χρήματα να πάω σε ΙΕΚ, σίγουρα θα έδινα χρήματα να πάω σε Κολέγιο. Όποτε το μόνο ζητούμενο θα ήταν τα ανοιχτα μυαλά.

Ο καθηγητής βέβαια, για τα ελληνικά δεδομένα εκείνης της εποχής ήταν πολύ καλός. Θυμάμαι μια μέρα μου έδωσε μια πρόσκληση. Μου λέει γίνεται μια έκθεση ορίστε πάρε μια πρόσκληση. Εγώ την πήρα και πήγα την τελευταία μέρα. Ήταν 3 ημέρες η έκθεση. Από Σάββατο. Την επόμενη εβδομάδα στο μάθημα του μου λέει: πήγες; Απαντώ πήγα, αλλά δεν είδα τίποτα σπουδαίο. Μα μου λέει πως; Αφού το λέω δεν είδα. Ποιά μέρα πήγες μου λέει. Την τελευταία του απαντώ. Έτσι εξηγείτε μου λέει. Οι άνθρωποι πάνε την πρώτη μέρα που έχει και μπουφέ. Την τελευταία δεν πάει σχεδόν κανένας.

Πάντα ήμουν λίγο «Λαρτζ» σε τέτοιου είδους θέματα.

18/03/2011

4444

Αντιγραφή από την Καθημερινή.

Για πρώτη φορά, το αναγνωστικό κοινό και τα διαφημιστικά έσοδα των ηλεκτρονικών εφημερίδων ξεπέρασαν εκείνο των έντυπων φύλλων.

Σύμφωνα με την έκθεση State of the News Media του ινστιτούτου Pew, 46% των Αμερικανών δήλωσαν ότι διαβάζουν ειδήσεις στο Διαδίκτυο τρεις φορές την εβδομάδα, ενώ 40% απάντησαν ότι ενημερώνονται από έντυπες εφημερίδες ή από τις ιστοσελίδες τους.

«Η μετατόπιση προς το Διαδίκτυο είναι εντυπωσιακή και επιταχυνόμενη.

Η άμεση υιοθέτηση των συσκευών tablet από το κοινό και η εξάπλωση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων συνέβαλαν καθοριστικά σε αυτό το φαινόμενο», λέει ο επικεφαλής της μελέτης Τομ Ρόζενστιλ.

Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι οι εφημερίδες δεν υπέστησαν μόνο πλήγμα από την οικονομική κρίση και τη σημαντική μείωση διαφημιστικών εσόδων, αλλά από την επιλογή των καταναλωτών να αναζητούν την ενημέρωσή τους στο Διαδίκτυο και τη μετακίνηση της διαφημιστικής δαπάνης προς την κατεύθυνση αυτή.

Όμιλοι εφημερίδων, όπως οι Gannet, New York Times και McClatchy συνεχίζουν να αναφέρουν υποχώρηση των διαφημιστικών εσόδων, τη στιγμή που άλλα μέσα -όπως η τηλεόραση- βιώνουν ανάκαμψη διαφημιστικών εσόδων.

Σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσουν την αρνητική αυτή τάση, οι εφημερίδες στις ΗΠΑ μείωσαν σημαντικά το προσωπικό τους, με τις αίθουσες σύνταξης να απασχολούν σήμερα 30% λιγότερους δημοσιογράφους από ότι πριν μία δεκαετία.

Οι εφημερίδες προσπαθούν τώρα να αναπληρώσουν τα χαμένα έσοδα χρεώνοντας για τα άρθρα τους στο Ιντερνέτ. Αυτό σχεδιάζει να κάνει και η New York Times, που θα αρχίσει να χρεώνει για το διαδικτυακό της περιεχόμενο μέσα στην άνοιξη.

Οι πάνω από 36 εφημερίδες που δοκίμασαν, όμως, αυτό το μοντέλο, διαπίστωσαν μεγάλη υποχώρηση του αναγνωστικού τους κοινού, με λιγότερο από 1% των αναγνωστών να εμφανίζεται πρόθυμο να καταβάλει το τίμημα.

23% των ερωτηθέντων Αμερικανών ανέφεραν ότι θα ήταν πρόθυμοι να καταβάλουν 5 δολάρια το μήνα για να μπορούν να διαβάζουν την αγαπημένη τους τοπική εφημερίδα.

Σχόλιο: Το ζήτημα είναι, πως θα κάνεις την χρέωση. Αυτό είναι η όλη ιστορία. Μέχρι στιγμής αυτοί που σκέπτονται δεν είναι αρκετά έξυπνοι να βρουν τον σωστό τρόπο χρέωσης.

Εγώ κάθε Μήνα δίνω 16 ευρώ για έντυπες εφημερίδες. Πρέπει να γίνεται ποιο ευέλικτοι. Φυσικά και υπάρχει η σωστή λύση.

Advertisements

Posted May 22, 2011 by bmplefour in Blogs

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: