Τυρί: Ανεβατό το Ξακουστό.   Leave a comment

Τυρί: Ανεβατό το Ξακουστό.

07/06/2011

Νεοέλληνα ξέρω ότι διάφοροι ξερόλες Οικονομολόγοι και Μεγαλοδημοσιογραφοι,  προσπαθούν να σε πείσουν ότι είσαι άχρηστος.

Κι όμως δεν είσαι. Αρκεί να έχεις το σωστό πλαίσιο και την καθοδήγηση και θα κάνεις θαύματα.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι άχρηστοι σε πιέζουν και σου επιβάλουν να μην παράγεις τίποτα.

Ορίστε άλλη μια εταιρεία που παράγει στην Ελλάδα.

Από Ελευθεροτυπία.

ΤΟ ΜΙΚΡΟ οικογενειακό τυροκομείο που λειτουργούσε σ’ ένα χωριό των Γρεβενών μεταμορφώθηκε από τον Σωκράτη Κουρέλλα και τα αδέλφια του σε μια πρότυπη βιομηχανία που στηρίχθηκε σε ξεχασμένες παραδοσιακές γεύσεις της ελληνικής τυροκομίας.

Ήταν η πρώτη εταιρεία του είδους στην Ελλάδα που συσκεύασε και προώθησε βιολογικά προϊόντα γάλακτος στην εγχώρια και την ευρωπαϊκή αγορά, κατοχύρωσε το τοπικό τυρί «ανεβατό» ως προϊόν προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης κάνοντάς το γνωστό στην Ευρώπη. Κατάφερε να εξάγει το 80% της παραγωγής της και να συντηρεί περισσότερα από 300 νοικοκυριά κτηνοτρόφων της δυτικής Μακεδονίας.

Απασχολεί 40 εργαζόμενους και ο ετήσιος τζίρος της φθάνει τα 13 εκατ. ευρώ. Τις επόμενες εβδομάδες ετοιμάζεται να τοποθετήσει το φρέσκο βιολογικό γάλα της στα σουπερμάρκετ της Αττικής.

Το μικρό τυροκομείο λειτουργούσε από τη δεκαετία του ’60 στο ορεινό χωριό Μέγαρο των Γρεβενών και βασιζόταν στο γάλα από τα πρόβατα της οικογένειας αλλά και των άλλων κτηνοτρόφων του χωριού.

Η μοίρα της επιχείρησης άλλαξε το 1984 όταν την ανέλαβαν ο φαρμακοποιός Σωκράτης Κουρέλλας με τα δύο αδέλφια του.

Αποφασίστηκε να μετεγκατασταθεί σε ιδιόκτητη έκταση, να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί. «Για τον σκοπό αυτό επενδύσαμε τότε 150 εκατ. δρχ. (400.000 ευρώ), από τα οποία το 30% προήλθε από επιδότηση μέσω του αναπτυξιακού νόμου και τα υπόλοιπα από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό» λέει ο Σ. Κουρέλλας, πρόεδρος σήμερα της εταιρείας.

Γιαούρτι, κεφαλογραβιέρα και κασέρι ήταν τα πρώτα προϊόντα του νέου τυροκομείου και αποδείχθηκαν επαρκή «διαβατήρια» ποιότητας, αφού, εκτός από την ελληνική αγορά, σε δύο μόλις χρόνια ξεκίνησαν να τα εξάγουν στις ΗΠΑ.

Η εταιρεία άλλαξε στρατηγική από το 1989: «Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε προϊόντα κορυφαίας ποιότητας που θα βασίζονται σε ξεχασμένες γεύσεις της ελληνικής τυροκομίας. Ταυτόχρονα αρχίσαμε να χτίζουμε δίκτυο διανομής των προϊόντων στις αγορές της Ευρώπης μετέχοντας σε διεθνείς εκθέσεις τροφίμων» εξηγεί ο Σ. Κουρέλλας.

Προδιαγραφές

Το 1996 έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία που παρήγαγε και προώθησε στην εγχώρια και την ευρωπαϊκή αγορά βιολογικά προϊόντα γάλακτος με το εμπορικό σήμα «BioPan». «Χρησιμοποιήσαμε γερμανικές προδιαγραφές του οργανισμού “Naturland“, καθώς στην Ελλάδα δεν υπήρχαν πρότυπα και κανονισμοί για ζωικά βιολογικά προϊόντα.

Από το 2000 εξασφαλίσαμε και ελληνική πιστοποίηση».

Για να ισχυροποιήσει την παραγωγή βιολογικών προϊόντων της, η εταιρεία επένδυσε συστηματικά ένα μέρος των κερδών της για να στηρίξει οικονομικά τους κτηνοτρόφους που αποφάσισαν να ενταχθούν στο σύστημα παραγωγής βιολογικών προϊόντων της. Σήμερα το σύστημα αυτό τροφοδοτείται από εβδομήντα κτηνοτροφικά νοικοκυριά που τηρούν τους σχετικούς κανονισμούς.

Ταυτόχρονα η εταιρεία άρχισε να δημιουργεί ένα πρότυπο, ολοκληρωμένο, αυτοτροφοδοτούμενο σύστημα παραγωγής βιολογικών γαλακτοκομικών προϊόντων. Στόχος; Να ελέγξει όλα τα στάδια της παραγωγής ως προς την ποιότητα και την ασφάλεια. Αρχικά δημιούργησε δική της αγελαδοτροφική μονάδα και, παράλληλα, μονάδα παραγωγής βιολογικών ζωοτροφών.

Ακόμα και τα απόβλητα του τυροκομείου διαχωρίζονται και χρησιμοποιούνται για λίπανση στις εκτάσεις όπου παράγονται οι βιολογικές πρώτες ύλες για τις ζωοτροφές.

«Θέλαμε να στείλουμε το μήνυμα στην αγορά ότι κάθε μέρα παράγουμε πέντε τόνους βιολογικό γάλα, από ζώα μιας και μόνο κτηνοτροφικής μονάδας, όπου διασφαλίζεται με απόλυτο τρόπο η παραγωγή των βιολογικών προϊόντων μας».

Αναζητώντας τρόπους να δημιουργήσει μοναδικά προϊόντα από ξεχασμένες γεύσεις, η εταιρεία συνεργάστηκε με το Τμήμα Υγιεινής Τροφίμων του Αριστοτέλειου Παν/μίου Θεσσ/νίκης για να αναδείξει, ταχτοποιήσει και τελικά κατοχυρώσει ως προϊόν προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης το παραδοσιακό τυρί της περιοχής «ανεβατό».

Με το συγκεκριμένο πανεπιστημιακό τμήμα συνεργάζεται για την ανάδειξη και παραγωγή και άλλων παραδοσιακών τύπων τυριού.

Η εταιρεία καταφέρνει να εξισορροπεί τη μεγάλη πτώση του τζίρου βιολογικών προϊόντων στην ελληνική αγορά με σταθερή αύξηση των πωλήσεων στο εξωτερικό.

«Η μείωση πωλήσεων βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα φθάνει σήμερα το 50%, αλλά ευτυχώς αναπληρώνεται από την υψηλή ζήτηση από το εξωτερικό» σημειώνει ο Σ. Κουρέλλας.

Σχόλιο: Διαβάζοντας το κείμενο καταλαβαίνεις αρκετά όσο αφορά τις κατευθύνσεις, πρώτο πράγμα που βλέπεις είναι ότι χρειάζεται χρόνος μέχρι να φτάσεις σε ένα σημείο. Το τυροκομείο αγοράστηκε το 1984. Μέχρι σήμερα που είναι 27 χρόνια έγιναν πολλά.

Δεύτερο τρία αδέλφια αγόρασαν την επιχείρηση. Δηλαδή μια αρκετά μεγάλη ηγετική ομάδα εμπιστοσύνης. Έτσι ώστε να μπορούν να τρέξουν οι δουλειές.

Τρίτο αποφάσισαν να επενδύσουν χρήματα. Το 30% το πήραν από επενδυτικό πρόγραμμα. Πόσα ιδία κεφάλαια έβαλαν δεν γράφει το ρεπορτάζ.

Τέταρτο, ήξεραν τι ήθελαν. Είχαν ένα πλάνο και ήταν ευέλικτοι. Πήγαν σε ιδιόκτητη έκταση, ήθελαν να κάνουν εξαγωγές και βρήκαν και τα τρία πρώτα προϊόντα για να δημιουργήσουν μια καλή βάση.

Πέμπτο είναι ευέλικτοι και αποκτούν εμπειρίες,  έτσι το 1989, μετά από 5 χρόνια στην δουλειά, ξέρουν πλέον καθαρά τι θέλουν και ποιο είναι το μέλλον. Το 1989 ξέρουν τι θέλουν: να δημιουργήσουν κορυφαία σε ποιότητα προϊόντα με ελληνικές γεύσεις. Άλλωστε όταν κάνεις και εξαγωγές έχεις καλύτερη εικόνα για την αγορά και τα προϊόντα που παράγεις.

Έκτο, άρχισαν να συμμετέχουν σε εκθέσεις τροφίμων και να φτιάχνουν δίκτυο διανομής.

Υπάρχουν και άλλα, αλλά βαριέμαι. Με βάση πάντα το δημοσίευμα.

4444

Από Ελευθεροτυπία.

Η εταιρεία Κουρέλλας Α.Ε. παράγει 250 τόνους βιολογικών προϊόντων γάλακτος με το εμπορικό σήμα «BioPan» και 650 τόνους συμβατικά γαλακτοκομικά προϊόντα με το σήμα «Familia».

Το 80% της παραγωγής εξάγεται κυρίως στην Ευρώπη, την Αυστραλία και αραβικές χώρες.

Η γκάμα των προϊόντων της περιλαμβάνει μια πλήρη σειρά από φέτες, σκληρά και ημίσκληρα τυριά (κεφαλοτύρι, κεφαλογραβιέρα, γραβιέρα) και γιαούρτια.

Κέντρισαν το ενδιαφέρον

Την αιχμή του εξαγωγικού δόρατος, όμως, αποτελούν τα gourmet τυριά και άλλα προϊόντα γάλακτος.

Ένα από αυτά είναι το «γκιλούμι», ένας τύπος τυριού για ψήσιμο (γκριλ), που προέκυψε από το ενδιαφέρον που έδειξαν για τέτοια τυριά πελάτες από τις αγορές της Αγγλίας και της Σκανδιναβίας.

Η γκάμα των gourmet τυριών περιλαμβάνει μεταξύ άλλων μοσχοτύρι σε διάφορες εκδοχές (με ελιά και τσίλι, με σκόρδο και πιπεριά, με ντομάτα και ρίγανη), tirolio (κύβοι φέτας σε λάδι και μπαχαρικά).

Η ανάδειξη του «ανεβατού» ως προϊόντος ονομασίας προέλευσης ενίσχυσε σημαντικά το προφίλ της εταιρείας εντός και εκτός Ελλάδος.

«Προσπαθούμε να πείσουμε το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και τον Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένα σύστημα ανάδειξης και προώθησης των ειδικών προϊόντων στις διεθνείς χώρες.

Κι αυτό γιατί αυτά τα προϊόντα λειτουργούν ως «ιχνηλάτες» στις ξένες αγορές και ανοίγουν δρόμους και για άλλα ελληνικά προϊόντα. Μπορεί το καθένα από αυτά να μην παράγεται σε μεγάλες ποσότητες αλλά είναι ικανά να διαφοροποιούνται από τον διεθνή ανταγωνισμό, επειδή είναι μοναδικά».

Σχόλιο: Προσπαθούν να πείσουν το Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και τον Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου……. Για μια ακόμα φορά ο Δημόσιος Τομέας φαίνεται ότι είναι εμπόδιο στην Ανάπτυξη της υγιούς επιχείρησης.

Με βάση το δημοσίευμα, ο άνθρωπος έχει αντιληφτεί πως παίζεται το παιχνίδι στις Αγορές. Το ζήτημα είναι ότι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι και οι Πολιτικοί δεν έχουν αντιληφτεί.

Αντί να ψάχνεται Ξένους Επενδυτές καλύτερα να αφήσετε τις εγχώριες δυνάμεις να ανοίξουν τα φτερά τους. Εγχώριες δυνάμεις δεν εννοώ τους Νταβατζιδες που λειτουργούν εδώ και χρόνια και αλλοιώνουν κάθε τι υγιές.

Οι Αγρότες και οι Κτηνοτρόφοι πρέπει να καταλάβουν ένα πράγμα: πρέπει να σκέπτονται όπως οι επιχειρηματίες.

Advertisements

Posted June 7, 2011 by bmplefour in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: