Dreamliner Boeing 787   Leave a comment

Dreamliner Boeing 787

28/09/2011

Το 787 χρησιμοποιεί κινητήρες της General Electric και της Rolls Royce, ενώ η Boeing έχει χρησιμοποιήσει τεχνικές της μείωσης θορύβου τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Υπάρχει επίσης υψηλότερη πίεση και υγρασία στην καμπίνα για μεγαλύτερη άνεση των επιβατών.

4444

Το νέο, ελαφρύτερο αεροπλάνο είναι το πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου σκάφος της Boeing, μιας και καίει περίπου 20% λιγότερο από το 767.

4444

Η Boeing έχει παραγγελίες για 827 Dreamliner εκ των οποίων η All Nippon Airways έχει ζητήσει τα 55

4444

Σύμφωνα με την Boeing, το 787 είναι πιο απλό από τα άλλα αεροπλάνα, αλλά προσφέρει αυξημένη λειτουργικότητα. Ένα νέο στοιχείο είναι η δυνατότητά του να καταγράφει και να αναφέρει αυτόματα τις όποιες εργασίες συντήρησης πρέπει να γίνουν.

4444

Το αεροπλάνο επρόκειτο να είναι έτοιμο τον Μάιο του 2008, αλλά η παρθενική του πτήση έγινε μόλις τον Δεκέμβριο του 2009. Οι πρώτες του τακτικές πτήσεις του για λογαριασμό της All Nippon Airways αναμένεται να ξεκινήσουν τον Οκτώβριο του 2011.

4444

Η Boeing έχει κατασκευάσει 2 εκδοχές του 787.

Υπάρχει ένα 787-8 κι ένα 787-9. Το δεύτερο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο και έχει ακτίνα που αγγίζει τα 8500 ναυτικά μίλια.

4444

Το αεροπλάνο μπορεί να μεταφέρει μέχρι 290 επιβάτες.

Τα παράθυρα της καμπίνας του 787 είναι μεγαλύτερα απ’ οποιουδήποτε άλλου επιβατικού αεροπλάνου.

4444

Το 787 είναι ελαφρύτερο μιας και τα συνθετικά του υλικά αποτελούν περίπου το 50% του σκελετού του, συμπεριλαμβανομένων της ατράκτου και των φτερών.

4444

Γενικά, ο χώρος που υπάρχει ανάμεσα στις θέσεις των επιβατών στις οικονομικές θέσεις, συνήθως εκτείνεται σε πλάτος από τα 40 ως τα 52 εκατοστά. Οι οικονομικές θέσεις του 787 αναμένεται να έχουν πλάτος 47 εκατοστά.

26/06/2011

http://business.blogs.cnn.com/2011/09/26/how-the-787-will-change-the-way-we-fly/?hpt=hp_c2

(CNN) – Japan’s first Boeing 787 Dreamliner is finally about to be delivered – three years late.

ANA should have taken delivery of the high-tech aircraft in May 2008, before a series of technical problems led to repeated delays.

But this is not the first time the Dreamliner has touched down  in Japan.

Back in July, it landed amid much fanfare at Tokyo’s Haneda airport during a week-long test run. It was greeted by reporters, fans and All Nippon Airways staff carrying a “Welcome to Japan” banner.  A ripple of applause even broke out as the pilots stepped off the plane, emblazoned with the ANA’s blue and white logo.

So what’s all the fuss?

The biggest impact from the Boeing 787 should come from its range. The first mid-size, long range airplane, it will allow airlines to open up routes where they don’t have the passengers numbers to justify a larger plane like a Boeing 747 or an Airbus A380.

“An A380 is only viable with 400-500 people,” says Myles Goeller of aviation consulting group Seabury. “The Dreamliner is fantastic in that it offers very good seat economics in very small aircraft.”

Goeller says in theory that means airlines will be able to provide more flexibility, either by bypassing hubs to offer more direct flights, or adding flights to provide more schedule options. ANA has said the first route will be Haneda-Okayama or Haneda-Hiroshima, though it plans to deploy the plane “across its route network.”

Changes are in store for passenger comfort. Boeing says passengers will feel more refreshed thanks to the higher humidity and higher cabin pressure on-board the aircraft, helping reduce common frequent flier complaints like dry eyes and headaches. There is no way to verify those claims until the first round of travelers come off long-haul flights.

The plane also has bigger windows that can be automatically tinted and bigger overhead compartments. ANA is even installing a bidet-equipped toilet, ever popular in Japan.

For a glimpse at ANA’s recently unveiled plans for the interiors, check out their 787 website.

20/08/2011

Από Τα ΝΕΑ

Με μία πτήση 90 λεπτών από τη πόλη Μπίλινγκς της Μοντάνα ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα πτητικών δοκιμών του Boeing 787 Dreamliner, το οποίο θα αποτελέσει το κύριο «όπλο» της αμερικανικής αεροναυπηγικής εταιρείας στον ανταγωνισμό με την ευρωπαϊκή Airbus.

Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος πτητικών δοκιμών, η Boeing ελπίζει να λάβει την απαραίτητη πιστοποίηση από την αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας FAA και την αντίστοιχη ευρωπαϊκή EASA ως το τέλος Αυγούστου.

Η πρώτη παράδοση, στον ιαπωνικό αερομεταφορέα All Nippon, αναμένεται στα τέλη Σεπτεμβρίου. Συνολικά η Boeing έχει δεχτεί περίπου 800 παραγγελίες από 55 αερομεταφορείς.

Οι δοκιμές της έκδοσης 787-8 με κινητήρες Rolls-Royce είχαν διάρκεια 20 μήνες, έναντι εννέα μηνών που ήταν ο αρχικός προγραμματισμός, λόγω ζητημάτων παραγωγής, αλλά και θεμάτων που προέκυψαν κατά τις δοκιμές.

Συνολικά τα 787 συμπλήρωσαν περισσότερες από 4.800 ώρες στον αέρα σε 1.700 πτήσεις δοκιμών. Τα τεστ των Dreamliner με κινητήρες General Electric συνεχίζονται για λόγους που δεν αφορούν στα τεστ πιστοποίησης.

Το 787-8 μπορεί να μεταφέρει έως 250 επιβάτες σε απόσταση 9.400 μιλίων. Ο ρυθμός παραγωγής είναι προς το παρόν δύο αεροσκάφη το μήνα, αλλά η Boeing ελπίζει να αυξήσει τον αριθμό σε δέκα το μήνα έως το τέλος του 2013.

Σχόλιο: Το καινούριο αεροπλάνο θα δώσει ώθηση στην Αμερικανική Εταιρεία και Οικονομία. Ένα τέτοιο αεροπλάνο καταργεί τις ενδιάμεσες στάσεις. Μεγάλο επίτευγμα.

Αμερική και Ευρώπη προπορεύονται στην Αεροπορική Βιομηχανία.

Το μόνο που λείπει να δούμε είναι ένα Υπερηχητικό Αεροπλάνο.

04/07/2011

Μετά από μια καθυστέρηση το 787 της Boeing είναι γεγονός. Ένα καινούριο αεροπλάνο. Καινούρια τεχνολογία.

(CNN) – Japan’s first Boeing 787 Dreamliner arrived with much fanfare. Greeted by reporters, fans and All Nippon Airways staff carrying a “Welcome to Japan” banner, the plane touched down at Haneda airport Sunday morning. Applause broke out as the pilots stepped off the plane, emblazoned with the ANA’s blue and white logo.

Too bad it was three years late to the party.

Boeing originally planned to deliver the world’s first Dreamliner to ANA in May 2008, before a series of technical problems led to repeated delays.

The plane which landed on Sunday isn’t in Japan to stay. Rather it is on a week-long test run. The first permanent delivery of a plane is expected to be in August or September, with the first passenger flight coming a month later, according to ANA.

That will be the true test of Boeing’s long-anticipated aircraft and the first chance to see how the high-tech plane will actually change the passenger experience.

The biggest impact from the Boeing 787 should come from its range. The first mid-size, long range airplane, it will allow airlines to open up routes where they don’t have the passengers numbers to justify a larger plane like a Boeing 737 or an Airbus A380.

“An A380 is only viable with 400-500 people,” says Myles Goeller of aviation consulting group Seabury. “The Dreamliner is fantastic in that it offers very good seat economics in very small aircraft.”

Goeller says in theory that means airlines will be able to provide more flexibility, either by bypassing hubs to offer more direct flights, or adding flight to provide more schedule options. ANA has said the first route will be Haneda-Okayama or Haneda-Hiroshima, though it plans to deploy the plane “across its route network.”

Changes are in store for passenger comfort. Boeing says passengers will feel more refreshed thanks to the higher humidity and higher cabin pressure on-board the aircraft, helping reduce common frequent flier complaints like dry eyes and headaches. There is no way to verify those claims until the first round of travelers come off long-haul flights.

The plane also has bigger windows that can be automatically tinted and bigger overhead compartments. ANA is even installing a bidet-equipped toilet, ever popular in Japan. For a glimpse at ANA’s recently unveiled plans for the interiors, check out their 787 website.

12/10/2011

4444

 

 

 

 

Advertisements

Posted July 4, 2011 by bmplefour in Dreamliner Boeing 787

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: