Τειρεσίας στο Ρεύμα.   Leave a comment

Τειρεσίας στο Ρεύμα.

28/07/2011

Η Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου δεν μπορεί να σας βγάλει από την Οικονομική Κρίση.

Οι άνθρωποι δεν έχουν τα προσόντα. Πάρτε για παράδειγμα τον Ραγκουση, έφερε καινούριο νομοσχέδιο στη μέση της Τουριστικής σεζόν. Η πλάκα είναι ότι απειλεί ότι θα φύγει! Φύγε. Σε κρατά κανένας Ραγκουση; Φύγε. Όλη η κυβέρνηση πρέπει να φύγει. Δε τολμά ο Γιωργάκης να κάνει εκλογές. Την άλλη μέρα έχει φύγει. Θα χάσει και την κουτάλα της εξουσίας και το χρήμα φυσικά και όλα τα κομφόρ.

Ο Παπακωνσταντίνου που έβλαψε την Ελληνική οικονομία, πήγε σε άλλο υπουργείο. Ο Γιωργάκης τον αντάμειψε.  Εκεί πιστεύετε ότι θα τα πάει καλύτερα;

Νεοέλληνα θα παρακαλάς να είχες χρεοκοπήσει για να απαλλαγείς από όλους αυτούς. Που από το 1974 και μετά σου έχουν κάτσει στο Σβέρκο. Αυτοί θα σε πάνε καροτσάκι για χρόνια. Ένα σάπιο πολιτικό και διαφθαρμένο σύστημα και 50 οικογένειες που λυμαίνονται τον πλούτο.

Ο ΟΠΑΠΑ κάνει συνεχώς δωράκια στον Σωκράτη. Άσχετα ποιος είναι κυβέρνηση. Έτσι και εσύ νεοέλληνα γίνεσαι πλούσιος και σκαφατος. Κατάλαβες πως γίνονται τα πολλά λεφτά στην Ελλάδα; Ή ακούς τα διάφορα τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά παπαγαλάκια;

Νεοέλληνα Θα παρακαλάς να είχες χρεοκοπήσει, γιατί τώρα έτσι όπως είσαι, ζωντανός νεκρός – ζόμπι, τους είσαι ακόμα χρήσιμος. Η Αργεντινή χρεοκόπησε και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα βρήκε τον ρυθμό της και τώρα βρίσκει και την σιγουριά της.

Είναι τυχαίο που ο Γιωργάκης δεν κάνει Λογιστικό Έλεγχο για το Δημόσιο Χρέος; Μουγκα για το θέμα. Μόνο στo Διαδίκτυο και σε κάτι περιοδικά το διαβάζεις.

Το πρόβλημα της Ελλάδος το έχω γράψει πολλές φορές είναι εσωτερικό δομικό. Ένα γόρδιο δεσμό τον κόβεις με το σπαθί. Αλλιώς δε τον λύνεις. Εκλογές εδώ και τώρα. Κάντο όπως ο Μέγας Αλέξανδρος.

Από Ελευθεροτυπία.

Της ΑΡΙΣΤΕΑΣ ΜΠΟΥΓΑΤΣΟΥ

Έτοιμη από καιρό ήταν η φωτογραφική ρύθμιση που φυτεύτηκε στο νομοσχέδιο για την αγορά ενέργειας -ευνοεί τα συμφέροντα του ομίλου Μυτιληναίου και φεσώνει τους λογαριασμούς των καταναλωτών- ενώ η τέως υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) Τ. Μπιρμπίλη αρνούνταν κάθετα να την υιοθετήσει.

Μάλιστα η κ. Μπιρμπίλη, φεύγοντας από το υπουργείο, φρόντισε να αφήσει και καυτή παρακαταθήκη κατά της ρύθμισης-σκάνδαλο, που όμως ανέλαβε να προωθήσει ο διάδοχός της Γ. Παπακωνσταντίνου, με express -ομολογουμένως- διαδικασίες και εν κρυπτώ.

Και επειδή τα γραπτά μένουν, αν κάποιος ανατρέξει στις σελίδες 22 και 23 του απολογισμού του έργου του ΥΠΕΚΑ (Οκτώβριος 2010 – Ιούνιος 2011) θα διαβάσει ότι «οδηγεί σε μεγάλη επιβάρυνση» αν εφαρμοστεί η υπάρχουσα εγγυημένη τιμή για τις μονάδες μέχρι 35 MW και για τις μονάδες μεγαλύτερης ισχύος.

Αλλο η τιμολόγηση

Η αναφορά αυτή βρίσκεται στο κεφάλαιο «Προσαρμογή Νομοθεσίας για Μονάδες ΣΗΘΥΑ» (Συμπαραγωγής Μεγάλης Απόδοσης) και η τέως υπουργός διαχωρίζει την υποχρέωση εναρμόνισης με το κοινοτικό δίκαιο από την τιμολόγηση που είναι άλλη υπόθεση, ενώ γράφει και για μια μονάδα μεγαλύτερης ισχύος από τα 35 MW που δεν έχει ακόμα λάβει άδεια λειτουργίας. Ποια είναι αυτή; Η Αλουμίνιον φυσικά.

Ενα μήνα μετά την έγγραφη θέση της περί σημαντικής επιβάρυνσης, ο Γ. Παπακωνσταντίνου έφερε αβασάνιστα στη Βουλή μία ρύθμιση που κάθετα αρνούνταν η προκάτοχός του.

Με αυτήν, τακτοποιούνται απροκάλυπτα ιδιωτικά συμφέροντα και σύμφωνα με τους υπολογισμούς τριών φορέων (επιστημονικοί και επαγγελματικοί από το χώρο της ενέργειας), το κόστος των 4,3 δισ. ευρώ που προκύπτει θα μετακυλιθεί στους λογαριασμούς ρεύματος για μια 25ετία και ειδικότερα στο τέλος ΑΠΕ.

Χθες η «Ε» έγραψε αναλυτικά για το κόλπο που κρύβεται πίσω από τη «φωτογραφία Μυτιληναίου» στο νομοσχέδιο, το οποίο σήμερα συζητείται και ψηφίζεται από τη Βουλή.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως το αρμόδιο για το νομοσχέδιο υπουργείο ΠΕΚΑ και ο υπουργός Γ. Παπακωνσταντίνου δεν έκαναν την παραμικρή επίσημη δήλωση-αντίκρουση του δημοσιεύματος ούτε ανέπτυξαν επίσημα κάποιο αντεπιχείρημα.

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον κ. Παπακωνσταντίνου, διαπιστώσαμε ότι η επίμαχη ρύθμιση δεν ετέθη σε δημόσια διαβούλευση και το χειρότερο δεν έχει κοστολογηθεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Αρα παραμένει άγνωστη για τους βουλευτές που θα ψηφίσουν η συνολική επιβάρυνση, από το γεγονός ότι το πανωπροίκι στην Αλουμίνιον θα χρεώνεται στο Ειδικό Τέλος Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Ο υπουργός του Μνημονίου κρύβει το λογαριασμό!

Πάντως σε μια προσπάθεια να εξωραΐσει τις εντυπώσεις που προκάλεσαν οι εκτιμήσεις των φορέων για καπέλο 4,3 δισ. ευρώ στους λογαριασμούς, το επιτελείο του υπουργείου ετοίμασε κάποια σενάρια πιο «soft».

Ενα εξ αυτών για μονάδα ισχύος 130 MW (η Αλουμίνιον είναι ισχύος 334 MW) καταλήγει σε ετήσια επιβάρυνση 57 εκατ. ευρώ ή 1,5 δισ. ευρώ σε 25 χρόνια.

Ωστόσο ο υπουργός επιφυλάχθηκε ως προς την υιοθέτηση του περιεχομένου αυτού του εσωτερικού σημειώματος, όταν του επισημάναμε σειρά ανακριβειών. Οπως ότι: όλα τα έγγραφα της Ε.Ε., της ΡΑΕ και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους αναφέρονται στην ένταξη των μονάδων ΣΗΘΥΑ στην ημερήσια αγορά με προτεραιότητα μετά τις μονάδες ΑΠΕ. Κανένα έγγραφο δεν αναφέρεται σε υποχρέωση καταβολής ειδικού τιμήματος.

Από το υπουργείο όμως άλλα λένε. Γιατί;

Σύνδεσμος Φωτοβολταϊκών

Πάντως, χθες ο Σύνδεσμος Εταιρειών Φωτοβολταϊκών (ΣΕΦ) δημοσιοποίησε την αντίθεσή του με τη φωτογραφική παράγραφο του άρθρου 197, ζήτησε την απόσυρσή της και επανέλαβε ό,τι έγραψε πρώτα στον κ. Παπακωνσταντίνου. Πως η συνολική ετήσια επίπτωση στο Ειδικό Τέλος ΑΠΕ θα είναι της τάξης των 175 εκατ. ευρώ, με την τιμολόγηση με 130 ευρώ/Mwh (η εγγυημένη τιμή) της παραγόμενης ενέργειας μιας μονάδας ισχύος 350 MW.

Είναι προφανές πως εκτός από πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό και κοινοβουλευτικό σκάνδαλο που παράγεται από τη ρύθμιση αυτή, απειλείται και η βιωσιμότητα των επενδύσεων ΑΠΕ -που επιδοτήθηκαν για καθαρή ενέργεια- και ευνοείται με προκλητικό τρόπο η παραγωγή ενέργειας από ορυκτά καύσιμα.

Ηδη στον κλάδο έχει ξεσπάσει σάλος, αλλά και εμφύλιος. Χθες, ένας άλλος φορέας, ο Ελληνικός Σύνδεσμος Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας (ΕΣΣΗΘ), στρέφεται κατά του ΣΕΦ, συντάσσεται με τη ρύθμιση του υπουργείου και φθάνει να συγκρίνει τις μεγάλες μονάδες ΣΗΘΥΑ με αιολικά και φωτοβολταϊκά.

Ουδεμία αναφορά γίνεται στην ανακοίνωσή του σε επιβαρύνσεις του τέλους ΑΠΕ από τη ρύθμιση. *

Σχόλιο: Αντί ο Γιωργάκης να διώξει τον Παπακωνσταντίνου ως αποτυχημένο, τον έκανε υπουργό σε άλλο υπουργείο και το δημοσίευμα γράφει φοβερά πράγματα. Είναι επικίνδυνοι πρέπει να φύγουν.

Είδα και τον γραφικό γεράκο τον Κάρολο Παπουλια να λέει τις γνώστες ηθικολογικές αρλούμπες, αντί να παραιτηθεί και να δώσει το δικαίωμα στον Ελληνικό Λαό, να αποφασίσει για το ποιος θέλει να πάρει τις δύσκολες αποφάσεις και πως θα τις εφαρμόσει, κάνει βολτουλες, παίρνει το μισθό του και βγάζει λόγους χωρίς αντίκρισμα. Η Ελλάδα χρειάζεται εκλογές.

20/07/2011

Από Τα ΝΕΑ.

Η έξαρση στα «φέσια» της αγοράς ηλεκτρικού ρεύματος φέρνει παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) που εισηγείται σειρά μέτρων, όπως την υποχρεωτική καταβολή προς τις εταιρείες ηλεκτρισμού μεγαλύτερου ύψους εγγύησης για όσους… καταναλωτές έχουν «κόκκινο ιστορικό».

Στο τέλος Ιουνίου οι απλήρωτοι προς τη ΔΕΗ λογαριασμοί έφταναν στα 420 εκατ. ευρώ (από 330 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι), αυξήθηκαν δηλαδή κατά 30%, ενώ αντίστοιχα προβλήματα με «φέσια» αντιμετωπίζουν και οι εναλλακτικοί πάροχοι.

Από το ποσό αυτό, 100-110 εκατ. ευρώ θεωρούνται επισφάλειες καθώς πρόκειται για καθυστερήσεις άνω του εξαμήνου και αφορούν 190.000 νοικοκυριά ή μικρές επιχειρήσεις, από το σύνολο των 7,5 εκατ. πελατών της ΔΕΗ.

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας εισηγείται ένα πακέτο μέτρων για τον έλεγχο της κατάστασης, όπως να τεθεί όριο στη δυνατότητα ενός πελάτη να αλλάζει προμηθευτή ώστε να μπει φρένο στις συχνές μετακινήσεις καταναλωτών με ληξιπρόθεσμες οφειλές από εταιρεία σε εταιρεία, η πληρωμή του τιμολογίου με πάγια εντολή μέσω καταθετικού λογαριασμού του πελάτη σε τράπεζα κ.λπ.

Σημειώνεται ότι ανάμεσα στους κακοπληρωτές υπάρχει μια διαρκώς αυξανόμενη κατηγορία που δεν πληρώνουν συστηματικά το ρεύμα και που ακολουθούν την εξής πρακτική: δεν εξοφλούν τους λογαριασμούς τους σε μια εταιρεία (π.χ. ΔΕΗ) και όταν απειληθούν με διακοπή του ρεύματος, «μετακομίζουν» σε άλλη εταιρεία, φεσώνουν και αυτή κ.ο.κ.

Και αυτό, καθώς βάσει του υφιστάμενου νομικού πλαισίου η αλλαγή προμηθευτή δεν μπορεί να παρεμποδιστεί λόγω ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών του πελάτη.

Θέλουν «Τειρεσία». Παρ’ όλα αυτά, η ΡΑΕ διαφωνεί με την πρόταση κάποιων εταιρειών να δημιουργηθεί «μαύρη λίστα» κατά τα πρότυπα του τραπεζικού «Τειρεσία», καθώς σύμφωνα με τον πρόεδρό της Νίκο Βασιλάκο, το θέμα άπτεται των αρμοδιοτήτων της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Η ΡΑΕ προτείνει: n Άρνηση προσφοράς σε κακοπληρωτές: να υποχρεούται κάθε υποψήφιος πελάτης να υποβάλει στον νέο προμηθευτή τον τελευταίο εκκαθαριστικό του λογαριασμό, ώστε να διαπιστώνεται η ύπαρξη ή όχι ληξιπρόθεσμων χρεών.

Πληρωμή με πάγια εντολή: να δίνουν οι εταιρείες κίνητρο στους καταναλωτές – ενδεχομένως με τη μορφή μιας μικρής έκπτωσης – να πληρώνουν το ρεύμα εγκαίρως, π.χ. μέσω χρέωσης του τραπεζικού τους λογαριασμού.

 Καταβολή εγγύησης: να έχουν οι εταιρείες το δικαίωμα απαίτησης από κάθε νέο πελάτη με ιστορικό ληξιπρόθεσμων οφειλών να προπληρώσει, ως εγγύηση, ποσό αξίας ίσο με έως τρεις λογαριασμούς, αντί για μέχρι δύο που ισχύει σήμερα.

Δημιουργία βάσης δεδομένων ανά προμηθευτή: κάθε εταιρεία να αξιολογεί με ένα σκορ το προφίλ κάθε πελάτη της, με βάση μια σειρά κριτηρίων όπως εισόδημα, επάγγελμα, οικογενειακή κατάσταση (εφόσον είναι εφικτή η πρόσβαση στον «Τειρεσία» σε στοιχεία όπως διαταγές πληρωμής κ.λπ.).

4444

Από Έθνος.

Τη δημιουργία βάσης δεδομένων ανάλογης του “Τειρεσία” ζητούν οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους καταναλωτές που δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς τους και των οποίων ο αριθμός συνεχώς αυξάνεται ελέω κρίσης.

Μεταξύ άλλων οι προμηθευτές ζητούν αύξηση της εγγύησης σε πελάτες με ιστορικό ληξιπρόθεσμων οφειλών, καθώς και την επέκταση του δικαιώματος απόρριψης αίτησης για προσφορά προμήθειας λόγω ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών όχι μόνο στην περίπτωση οφειλών στον ίδιο προμηθευτή, αλλά και για οφειλές προς άλλον προμηθευτή.

Η ΡΑΕ έθεσε χθες σε δημόσια διαβούλευση -η οποία θα ολοκληρωθεί στις 2 Σεπτεμβρίου- προτεινόμενα μέτρα διαχείρισης του χρέους πελατών των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας.

Αναλυτικότερα, οι προμηθευτές έχουν θέσει υπόψη της ΡΑΕ κάποια κρίσιμα ζητήματα, τα οποία συνδέονται με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, όπως είναι π.χ.:

  • Προβλήματα στην εφαρμογή του μηχανισμού εντολής απενεργοποίησης/αποσύνδεσης παροχής ως εργαλείου για την αποφυγή ή τη διευθέτηση των οφειλών.
  • Η υποχρέωση των προμηθευτών να αποδίδουν τις χρεώσεις τρίτων (χρήσης συστήματος και δικτύου, χρεώσεις ΥΚΩ και ειδικό τέλος ΑΠΕ), ακόμα και αν δεν τα εισπράττουν από τους πελάτες τους.
  • Οι πελάτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές προχωρούν στην αλλαγή προμηθευτή χωρίς να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους με τον προηγούμενο προμηθευτή τους.

Οι προτάσεις
Ας δούμε όμως ποιες είναι οι προτάσεις προμηθευτών και ΡΑΕ προκειμένου να επιλυθούν τα ζητήματα που συνδέονται με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των πελατών προς τους προμηθευτές:

  • Να υποχρεώνεται ο πελάτης να προσκομίζει κατά την αίτηση για προσφορά προμήθειας τον τελευταίο εκκαθαριστικό λογαριασμό του, ώστε να ελέγχεται η ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών. Αυτήν την πρόταση προκρίνει και η ΡΑΕ, η οποία ως εναλλακτικές λύσεις παραθέτει την πληρωμή λογαριασμών με πάγια εντολή (ενδεχομένως με μια μικρή έκπτωση προς τους πελάτες) ή την εγκατάσταση μετρητών προπληρωμής (μέτρο που έχει χρησιμοποιηθεί και σε άλλες χώρες της ΕΕ, όπως π.χ. στο Ηνωμένο Βασίλειο) ή την εγκατάσταση “έξυπνων” μετρητών.
  • Να δημιουργηθεί μία κοινή πλατφόρμα (Αρχείο Δεδομένων Οικονομικής Συμπεριφοράς τύπου “Τειρεσία”) που θα διατηρεί π.χ. ο Διαχειριστής του δικτύου διανομής και θα συγκεντρώνει και θα διαθέτει πληροφορίες οικονομικής συμπεριφοράς των υποψήφιων πελατών τους. Για τη δημιουργία μιας τέτοιας βάσης δεδομένων πάντως η ΡΑΕ αναφέρει πως οι προμηθευτές θα πρέπει να κάνουν σχετικό αίτημα προς την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
  • Να δοθεί δικαίωμα απόρριψης από τον προμηθευτή της αίτησης για προσφορά προμήθειας λόγω ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών ή λόγω άρνησης προσκόμισης τελευταίου λογαριασμού.
  • Να αυξηθεί η εγγύηση σε πελάτες με ιστορικό ληξιπρόθεσμων οφειλών. Σημειώνεται ότι σήμερα ο προμηθευτής δεν μπορεί να απαιτήσει από τον πελάτη την παροχή εγγύησης που υπερβαίνει το ποσό που αντιστοιχεί σε πραγματική ή κατ’ εκτίμηση χρέωση για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 3 μηνών. Για τη συγκεκριμένη κατηγορία πελατών η ΡΑΕ προτείνει αύξηση της εγγύησης έως και τους έξι μήνες (τρεις λογαριασμούς κατανάλωσης).

Σχόλιο: Η ΔΕΗ ως κρατική επιχείρηση έχει Κοινωνικές ευαισθησίες σε αντίθεση με τους Ιδιώτες.

Αυτό πρέπει να το γνωρίζεις αναγνώστη. Η ΔΕΗ πρέπει να λειτουργεί καλύτερα, αλλά πρέπει να μείνει στο Κράτος, αλλιώς οι Ιδιώτες θα ποιούν το αίμα των πολιτών.

Όλοι οι Ιδιώτες με μια φωνή λένε το ίδιο πράγμα: το ρεύμα στην Ελλάδα είναι φτηνό.

Η πραγματικότητα βέβαια άλλα λέει. Ότι το ρεύμα είναι ακριβό, από την στιγμή που χιλιάδες οικογένειες δεν μπορούν να πληρώσουν τον λογαριασμό.

Αν το Κράτος χάσει την δυνατότητα να παρεμβαίνει στην Αγορά ενέργειας, αυτό θα είναι επώδυνο για τους πολίτες.

Όλοι θυμάστε τα ανέκδοτα: συμφωνίες κυρίων. Να μη αναφέρω ονόματα υπουργών που τις κανανε και στην ουσία είναι μια σκέτη κοροϊδία αυτές οι συμφωνίες.

Advertisements

Posted July 20, 2011 by bmplefour in ΡΑΕ - ΔΕΗ - ΙΔΙΩΤΕΣ

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: