ΟΟΣΑ: Ανίκανη η Ελληνική Δημόσια Διοίκηση.   Leave a comment

4444

4444

4444

ΟΟΣΑ: Ανίκανη η Ελληνική Δημόσια Διοίκηση.

09/12/2011

Δεν χρειάζεται να έρθει ο ΟΟΣΑ για να καταλάβουμε ότι η Ελληνική γραφειοκρατία είναι Λαβύρινθος.  
Εγώ το ξέρω. Το αντιλαμβάνομαι κάθε φορά που συναλλάσσομαι με το Δημόσιο.

Έχω ένα ξάδερφο στον ωραίο και οργανωμένο Καναδά, που κάποτε μου είχε πει, όταν ήρθε για διακοπές, μου αρέσει η Ελλάδα και θα ήθελα να μείνω.
Εγώ τον κοίταξα και του είπα: για Διακοπές η Ελλάδα είναι φοβερή. Από τα Λιγα μέρη στον Κόσμο.
Άλλο όμως διακοπές και άλλο να ζήσεις και να συναλλάσσεσαι με το Ελληνικό κράτος. Ούτε να το σκέφτεσαι να φύγεις από ένα οργανωμένο κράτος όπως είναι ο Καναδάς και να ερθεις σε ένα μπάχαλο όπως είναι το Ελληνικό.
Όταν θα αρχίσεις να συναλλάσσεσαι με το Ελληνικό Κράτος θα καταλάβεις. Αυτή η συζήτηση έγινε στη δεκαετία του 90.
Ο ξάδερφος έρχεται για διακοπές, έχω χρόνια να τον δω, αλλά συνεχίζει να ζει στον Καναδά.

Τα συμπεράσματα του ΟΟΣΑ τα κάνει κάθε έξυπνος και πρακτικός άνθρωπος.
Αυτό που δεν κάνει ο ΟΟΣΑ και με λυπεί, είναι ότι δεν καταλογίζει ευθύνες.
Όλα αυτά δεν έγιναν μόνα τους. Κάποιοι τα έκαναν
Δεν λέει για παράδειγμα ο ΟΟΣΑ για Εθνικούς Προμηθευτές και για άλλους Κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες. Δε μας τα λέει όλα ο ΟΟΣΑ.

Και επειδή θέλω να είμαι εντάξει, ζητώ επίμονα εδώ και μήνες, να γίνει ένας λογιστικός έλεγχος, να δούμε πως δημιουργήθηκε το Ελληνικό Δημόσιο Χρέος και από ποιους. Δε μας τα λέει όλα ο ΟΟΣΑ.

4444
http://fimotro.blogspot.com/2011/12/blog-post_5683.html

Ρεπορτάζ : Νίκος Β. Τσίτσας
(από το Έθνος)

Ασυντόνιστη, αγκυλωμένη στην εφαρμογή των νόμων, δαιδαλώδης, γηρασμένη και διασπασμένη χαρακτηρίζει την ελληνική δημόσια διοίκηση ο ΟΟΣΑ στο τελικό κείμενο της έκθεσης αξιολόγησης των κρατικών υπηρεσιών, την οποία παρουσιάζει το…«Εθνος».

Οι ειδικοί επιστήμονες του ΟΟΣΑ, σε μια έκθεση-κόλαφο για την δημόσια διοίκηση, υποστηρίζουν ότι ο κρατικός μηχανισμός αποτελεί «τροχοπέδη» για την εφαρμογή του συνόλου των μεταρρυθμίσεων που πρέπει να εφαρμοστούν στη χώρα, εν μέσω οικονομικής κρίσης.
Οι βασικές διαπιστώσεις του ΟΟΣΑ για την ελληνική δημόσια διοίκηση περιλαμβάνουν τα παρακάτω συμπεράσματα:

Δεν υπάρχει στρατηγικό όραμα για το ελληνικό κράτος, το οποίο να είναι συνδεδεμένο με το μέλλον της οικονομίας και της κοινωνίας. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός, αναφέρει η έκθεση, ότι δεν υπάρχει στρατηγική και κοινό όραμα για τους στόχους που έχει η Ελλάδα και για τον λόγο αυτό η κυβέρνηση επικεντρώθηκε σε φορολογικά ζητήματα «χωρίς καμία αίσθηση της ευρύτερης ατζέντας».

Είναι διάχυτη η αίσθηση της διαφθοράς στο Δημόσιο, που συνδέεται με την πολιτική και την αδιαφάνεια που χαρακτηρίζει την κουλτούρα της δημόσιας διοίκησης.

Τα περίπλοκα οργανογράμματα και η γραφειοκρατία διευκολύνουν τις πελατειακές σχέσεις και τον χρηματισμό. Η έκθεση αναφέρει πρόσφατη δημοσκόπηση του Ευρωβαρόμετρου, όπου το 98% του ελληνικού πληθυσμού εκτιμά ότι η διαφθορά αποτελεί μείζον θέμα. «Ακόμα και οι θετικές προσπάθειες αξιόλογων στελεχών της δημόσιας διοίκησης υπονομεύονται από την κυρίαρχη κουλτούρα που επικρατεί στο ελληνικό Δημόσιο.

Το εξώφυλλο της έκθεσης του ΟΟΣΑ για την ελληνική δημόσια διοίκηση.

Η κυβέρνηση είναι ασυντόνιστη και με αυτόν τον τρόπο θέτει σε κίνδυνο τις μεταρρυθμίσεις, οι οποίες χρειάζονται συλλογική δράση.

Δεν υπάρχει μεταφορά πληροφοριών μεταξύ των υπουργείων και ο συντονισμός γίνεται μόνο σε υψηλό επίπεδο, κατά περίπτωση.

Τα υπουργεία λαμβάνουν αποφάσεις που δεν αντικατοπτρίζονται σε συγκεκριμένα αποτελέσματα.

Οι μεταρρυθμίσεις, που επιδιώχτηκαν τα τελευταία χρόνια, ήταν αναποτελεσματικές λόγω κακής εφαρμογής από το ελληνικό κράτος.

Γίνεται παραγωγή κανονισμών και διοικητικών πράξεων χωρίς παράλληλα να υπάρχει έλεγχος και παρακολούθηση της εφαρμογής.

Χρειάζεται επείγουσα προσοχή στη βελτίωση ελέγχου των δαπανών.

Ο προϋπολογισμός είναι κατακερματισμένος και δεν υπάρχει καμία χρήση πληροφοριών για τα αποτελέσματα και τις επιδόσεις που καταγράφονται από την εφαρμογή του. Το άκαμπτο και πολύπλοκο σύστημα κεντρικής παρακολούθησης δεν αφήνει περιθώρια ελιγμών σε διευθυντικά στελέχη.

Η διοικητική ιεραρχία είναι «βαριά» και αναξιόπιστη, ενώ αρκετοί ανώτεροι υπάλληλοι ηγούνται σε διευθύνεις-φαντάσματα, χωρίς υπαλλήλους.

Τα υπουργεία με την πάροδο του χρόνου έχουν εξαπλωθεί με νέες διευθύνσεις και τμήματα για την εξυπηρέτηση των ημετέρων υπαλλήλων της πολιτικής εξουσίας.

Δεν τηρούνται αρχεία στο ελληνικό Δημόσιο και είναι ανύπαρκτη η συλλογή και αξιοποίηση δεδομένων για την εφαρμογή πολιτικών. Η συστηματική χρήση δεδομένων και η χάραξη πολιτικής βάσης δεδομένων θα αποτελέσει «βαθιά πολιτισμική αλλαγή» στην ελληνική δημόσια διοίκηση.

ΚΑΜΙΑ ΕΥΕΛΙΞΙΑ
Τροχοπέδη η νομική τυπολατρία

Η νομική τυπολατρία έχει δημιουργήσει μια κουλτούρα και ένα νομικό πλαίσιο που χαρακτηρίζει την καθημερινότητα του ελληνικού Δημοσίου.

Υπουργοί και δημόσιοι υπάλληλοι αποκλείονται από τη λήψη ακόμα και ήσσονος σημασίας μέτρων εάν ο νόμος δεν το προβλέπει, όπως περιγράφει η Εκθεση του ΟΟΣΑ. Οι υπάλληλοι περιορίζονται στην εφαρμογή των νόμων και των εγκυκλίων. Ο νομικός φορμαλισμός δημιουργήθηκε για να εξασφαλίσει την προστασία από τις πολιτικές παρεμβάσεις. «Αντ΄αυτού προκάλεσε αναποτελεσματικότητα σε μαζική κλίμακα», σημειώνουν οι επιστήμονες του ΟΟΣΑ.

Εχει δημιουργήσει ένα νομικό πλαίσιο που δεν παρέχει κίνητρα για πρωτοβουλία από την πλευρά των υπαλλήλων, ενθαρρύνει την τήρηση των διοικητικών διαδικασιών και όχι την εστίαση στην ουσία του έργου των Υπηρεσιών.

ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ Η «ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ» ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

Η πολυδιάσπαση των κτιρίων μειώνει την παραγωγικότητα.

Την πολυδιάσπαση των κτιρίων του Δημοσίου καταγράφει ο ΟΟΣΑ ως έναν από τους σημαντικότερους λόγους για τη μειωμένη παραγωγικότητα στις δημόσιες υπηρεσίες που περιπλέκει -όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται- την επικοινωνία και τον συντονισμό των διοικητικών υπηρεσιών, ενώ παράλληλα αυξάνει τεχνητά την ανάγκη για υπηρεσίες υποστήριξης και επιβαρύνει με γραφειοκρατία και ταλαιπωρία τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Από τα 2.011 κτίρια για τα οποία υπάρχουν στοιχεία, τα 1.048 (52%) είναι ιδιόκτητα, τα 887 (44%) είναι μισθωμένα και 76 (4%) έχουν παραχωρηθεί στο κράτος για δωρεάν χρήση από ιδιώτες ή ΝΠΙΔ. Η κυβέρνηση καταβάλλει 80 εκατ. ευρώ τον χρόνο, σε μια περίοδο που απαιτούνται σημαντικές περικοπές λειτουργικών δαπανών. Στην έκθεση του ΟΟΣΑ επισημαίνεται ότι, παρά το γεγονός ότι οι κεντρικές υπηρεσίες καταλαμβάνουν το 30% των συνολικών κτιρίων, η ετήσια συνολική δαπάνη μίσθωσης είναι τριπλάσια (60 εκατ. ευρώ) από αυτήν που καταβάλλεται για τα κτίρια των περιφερειακών υπηρεσιών που αντιστοιχούν στο 70% των συνολικών κτιρίων (20 εκατ. ευρώ).

Χωρίς υποδομές

Στα κτίρια που στεγάζονται οι δημόσιες υπηρεσίες μόνο το 7,86% των κτιριακών υποδομών διαθέτουν προσβασιμότητα σε μία ομάδα του πληθυσμού όπως είναι τα ΑμΕΑ. Παράλληλα παρουσιάζεται απουσία χώρου εστίασης ή κυλικείου στο 95,38% των δημοσίων κτιρίων.
Οι χώροι σύσκεψης απουσιάζουν από το 89,51% των κτιριακών υποδομών, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται ο συντονισμός των δράσεων, η διάχυση της πληροφόρησης και η παρακολούθηση των κοινών προγραμμάτων που υλοποιούνται. Μόνο το 1,29% των κτιριακών υποδομών διαθέτουν χώρο φύλαξης παιδιών. Σε μια περίοδο όπου συνήθως εργάζονται και οι δύο γονείς, η απουσία χώρων φύλαξης των παιδιών στο εργασιακό περιβάλλον επιβαρύνει την οικογένεια.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ

17.000 νόμοι σε 15 χρόνια για… 27.318 αρμοδιότητες!

Πολυδαίδαλες υπηρεσίες με επικάλυψη αρμοδιοτήτων, έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ υπηρεσιών ακόμα και μεταξύ των υπουργών είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα που εξάγονται από την Εκθεση του ΟΟΣΑ.

Οπως επισημαίνεται, μόνο σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης καταγράφονται 27.318 αρμοδιότητες, οι οποίες αποτελούν τον βασικότερο φραγμό στην προώθηση αλλαγών. Ουσιαστικά από τις 9.816 διαφορετικές υποστηρικτικές αρμοδιότητες που καταγράφονται στα υπουργεία, σύμφωνα με τα πρότυπα οργάνωσης χωρών όπως η Γερμανία και η Δανία, ανταποκρίνονται σε 26-40 αρμοδιότητες που ανακυκλώνονται.

Οι ειδικοί επιστήμονες του ΟΟΣΑ διαπίστωσαν ότι τα τελευταία 15 χρόνια εκδόθηκαν σχεδόν 17.000 νόμοι, προεδρικά και υπουργικά διατάγματα αλλαγής αρμοδιοτήτων.

Ενας υπουργός με μεγάλη εμπειρία σε διαφορετικά υπουργεία δήλωσε μάλιστα ότι χρειαζόταν κάθε φορά πάνω από ένα χρόνο για να βρει άκρη στα νέα του καθήκοντα.

Από το σύνολο των περίπου 17.000 νομοθετικών παρεμβάσεων, εκχωρούνται αρμοδιότητες σε διάφορα επίπεδα της διοίκησης μέσω 14.362 προεδρικών διαταγμάτων, 2.624 υπουργικών αποφάσεων και 5.532 νόμων, παρουσιάζοντας με αυτόν τον τρόπο την πολυνομία.

Η επικρατούσα κουλτούρα αφήνει ελάχιστα περιθώρια για συνεργασία μεταξύ των υπουργείων. Η διοικητική κουλτούρα επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στην εκπλήρωση των τυπικών «αποστολών», όπως ορίζονται στον νόμο.

Εξάπλωση των υπουργείων.

Tα υπουργεία χαρακτηρίζονται από την οργανωτική εξάπλωση. Καθένα από αυτά έχει, κατά μέσο όρο, 439 εσωτερικές δομές (Γενικές Γραμματείες, Γενικές Διευθύνσεις, Διευθύνσεις και Τμήματα). Το μεγαλύτερο μέρος των υφισταμένων τμημάτων δεν έχουν το σωστό μέγεθος για να είναι αποτελεσματικά.

Ο αριθμός των ατόμων σε διευθυντικές θέσεις είναι αναποτελεσματικά μεγάλος σε σύγκριση με τον αριθμό των εργαζομένων υπό την εποπτεία τους.

Ως αποτέλεσμα, η διοικητική εργασία είναι κατακερματισμένη εντός των υπουργείων. Τα υπουργεία δεν είναι σε θέση να θέσουν προτεραιότητες και αντιμετωπίζουν προβλήματα συντονισμού. Σε περιπτώσεις όπου υπάρχει συντονισμός, γίνεται ad hoc, βασίζεται σε προσωπική πρωτοβουλία και γνώση και δεν υποστηρίζεται από τις δομές.

08/12/2011

Όλοι οι Έλληνες γνωρίζουν ότι η Ελληνική Δημόσια Διοίκηση είναι ανίκανη.  

Γιατί όμως είναι;

Η απάντηση είναι εύκολη: Γιατί έτσι την θέλουν οι Πολιτικοί.
Το πολιτικό σύστημα της Ελλάδος, θέλει μια ανίκανη Δημόσια Διοίκηση για να υπάρχουν Εθνικοί Προμηθευτές και κρατικοδίαιτοι επιχειρηματίες και να βολεύονται οι άχρηστοι.

Ο Νανόπουλος ο μεγάλος Έλληνας επιστήμονας όταν μίλησε για Αξιολόγηση των Πανεπιστημίων, κόντεψαν να τον φάνε.  Ο Άνθρωπος είπε κάτι που στην Αρχαία Ελλάδα ήταν αυτονόητο. Αν δεν ήσουν άξιος δεν έπαιρνες δημόσιο αξίωμα. Υπήρχε μεγάλος ανταγωνισμός.  Ακούω όλους να μιλάνε για αρχαία Ελλάδα, αλλά κανένας δεν μιλα για την αξιοκρατία. Απλά παπαγαλίζουν.

Το πολιτικό σύστημα είναι αυτό που δε θέλει μια Ικανή Δημόσια Διοίκηση Και ο λόγοι είναι απλοί.  Μια ικανή δημόσια διοίκηση, θα έδειχνε αμέσως πόσο ανίκανοι είναι οι ίδιοι.
Δεν είναι τυχαίο πως μόλις κάποιος ικανός ξεπροβάλει τον κυνηγούν.

Αφού νεοέλληνα δεν βάζεις φυλακή τους ανίκανους που σε κυβερνούν, τι περιμένεις;

Εγώ πάντως όποτε πηγαίνω στα ΚΕΠ εξυπηρετούμε. Και μάλιστα έχω και καλή διάθεση κάθε φορά που παω. Όχι μόνο εγώ, όσοι πηγαίνουν. Γιατί δεν στέλνετε ανθρώπους εκεί;
Σήμερα πήγα και έπιασα και συζήτηση και την υπάλληλο. Πρέπει να αλλάξω την Ταυτότητα Έχει φθαρεί. Και μιλούσαμε για την διαδικασία. Μου είπε είναι εύκολο να την αλλάξεις, μετά όμως πρέπει να ενημερώσεις όλες τις υπηρεσίες.
Της είπα αυτό είναι εύκολο. Θα έρθω εδώ και θα σου δώσω μια 10λεπτη εξουσιοδότηση και εσύ μέσα από το Computer σου θα ενημερώσεις κάθε δημόσια υπηρεσία
Γέλασε η Κοπέλα. Μου λεει: πόσα χρόνια μπροστά στο μέλλον έχεις παει;

Έχει μαλλιάσει το στόμα μου. Βάλτε φυλακή τους πολιτικούς, δημευστε περιουσίες. Ειναι αισχος. Μπαίνουν φτωχοί και βγαίνουν με χρήμα και βίλες και βολεμένα τα παιδιά τους και τους συγγενείς τους. Είναι απαράδεκτο.
Αυτοί οι ξεδιάντροποι, χωρίς τσίπα οδήγησαν την χώρα στην χρεοκοπία.

Οι συνδικαλιστές στην Ελλάδα γίνονται βουλευτές και δε δουλεύουν σχεδόν ποτέ στην Ζωή τους.
Η Ελλάδα είναι η ποιο διεφθαρμένη χώρα της ΕΕ. Στην 80η θέση για φέτος. Τυχαίο; δε νομίζω. Αφού έχει τους ποιο διεφθαρμένους πολιτικούς με την καλύτερη ασυλία.

Ένα παράδειγμα δικαιοσύνης Σημερινό. Καθώς θα το διαβάζετε, να σκεφτείτε πόσο εφικτό είναι να παει φυλακή στην Ελλάδα ένας πρώην πρόεδρος ή πρωθυπουργός; Στο Ισραήλ όμως σε βάζουν.

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_100038_08/12/2011_465375

TΕΛ ΑΒΙΒ. Στη φυλακή Μαασιγιάχου οδηγήθηκε χθες ο Μοσέ Κατσάβ, πρώην πρόεδρος του Ισραήλ, προκειμένου να εκτίσει ποινή επταετούς κάθειρξης για βιασμό και σεξουαλική κακοποίηση.
Πρόκειται για την πρώτη φορά που αρχηγός του ισραηλινού κράτους καταλήγει πίσω από της φυλακής τα σίδερα, γεγονός που σύμφωνα με αξιωματούχους, αποδεικνύει ότι «ουδείς βρίσκεται υπεράνω των νόμων» στο Ισραήλ.
Ο 66χρονος Κατσάβ διετέλεσε πρόεδρος του Ισραήλ από το 2000 έως το 2007. Τη χρονιά που πέρασε καταδικάστηκε στη βαριά ποινή αφού κρίθηκε ένοχος για δύο βιασμούς στα τέλη της δεκαετίας του 1990, την εποχή που ήταν μέλος του υπουργικού συμβουλίου, και για τη σεξουαλική κακοποίηση δύο άλλων γυναικών υφισταμένων του την περίοδο που ήταν πρόεδρος. Ο ίδιος επιμένει στην αθωότητά του και χθες δήλωσε ότι «ενταφιάζεται ζωντανός» χωρίς αποδείξεις, με βάση μόνον τις εντυπώσεις. Τον περασμένο μήνα απορρίφθηκε η έφεσή του από το Ανώτατο Δικαστήριο.

Ο πρώην πολιτειακός άρχοντας του Ισραήλ θα μοιραστεί το κελί του, στην πτέρυγα των υπερορθόδοξων Εβραίων, με τον πρώην υπουργό Υγείας Σλόμο Μπενιζρί, ο οποίος έχει καταδικαστεί για δωροδοκία.

Ένας δεσμοφύλακας έχει αναλάβει να τον παρακολουθεί διαρκώς για να μην υπάρξει πιθανότητα αυτοκτονίας. Οι κρατούμενοι στη συγκεκριμένη πτέρυγα ξυπνούν στις 4.30 τα ξημερώματα και αφού προσευχηθούν περνούν το υπόλοιπο της ημέρας με θρησκευτική μελέτη. Δεν έχουν πρόσβαση σε τηλεόραση.
Αφού εκτίσει το ένα τέταρτο της ποινής του, ο καταδικασθείς πολιτικός θα έχει δικαίωμα ολιγοήμερων αδειών, ενώ θα μπορεί να καταθέσει αίτημα για μείωση της ποινής. Θα πρέπει, ωστόσο, προηγουμένως να παραδεχθεί την ενοχή του και να εκφράσει μεταμέλεια.

http://www.capital.gr/News.asp?id=1350843

Έκθεση κόλαφο για την γραφειοκρατεία στην Ελλάδα και την ικανότητα της χώρας να εφαρμόσει τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις έδωσε στη δημοσιότητα από τον Οργανισμό για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη, σύμφωνα με ξένα μέσα ενημέρωσης.

Με τον ήπιο τίτλο “Ελλάδα: Επιθεώρηση της Κεντρικής Διοίκησης”, η έκθεση των 127 σελίδων μπορεί εύκολα να περιγραφεί με το εξής συμπέρασμα: Η κρατική μηχανή της Αθήνας δεν μπορεί στην ουσία να εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις.

“Δεν είναι σαφές το πως θα μπορέσουν τα παλιά και νέα μέλη της κυβέρνησης θα συνεργαστούν με σκοπό να διασφαλίσουν την απαραίτητη ηγεσία για τις μεταρρυθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων στοιχείων όπως το απαραίτητο στρατηγικό όραμα, η υπευθυνότητα, ο στρατηγικός σχεδιασμός, η συνοχή της πολιτικής και η συλλογική δέσμευση και η επικοινωνία”, αναφέρεται στην έκθεση.

Μία τέτοια μεταρρύθμιση, ωστόσο, είναι επειγόντως απαραίτητη. Η χώρα παραμένει εξαρτημένη από τη βοήθεια των Βρυξελλών για να κρατήσει το κεφάλι της πάνω από το νερό. Εάν επιθυμεί να αποκτήσει και πάλι την ανεξαρτησία της και την ικανότητα δανεισμού από τις αγορές σε λογικές τιμές, οι προσαρμογές πρέπει να είναι τεράστιες επηρεάζοντας όλες της πτυχές της δημόσιας ζωής. Ωστόσο όσες μεταρρυθμίσεις και αν ενέκρινε η ελληνική κυβέρνηση η εφαρμογή ήταν αποσπασματική, αναφέρει η έκθεση του ΟΟΣΑ.

«Για πρώτη φορά, θέλαμε να δείξουμε – συστημικά και με απόδειξη – τι δεν δουλεύει σε διοικητικό επίπεδο και τι εμποδίζει την Ελλάδα στη σημείωση προόδου στις δομικές μεταρρυθμίσεις,» δήλωσε μία εκ τους συγγραφείς της έκθεσης, Caroline Varley, στη γερμανική εφημερίδα Die Welt. «Έως τώρα ο μηχανισμός της κυβέρνηση της Ελλάδας δεν έχει ούτε την ικανότητα ούτε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει μεγάλες μεταρρυθμίσεις.»

Σύμφωνα με την έκθεση η επικοινωνία μεταξύ των 14 υπουργείων είναι σοκαριστικά ασήμαντη. Επιπλέον, ο μεγάλος αριθμός τμημάτων εντός των υπουργείων, εκ των οποίων πολλά αποτελούνται μόνο από τον επικεφαλής, έχει ως αποτέλεσμα μία διευρυμένη αναποτελεσματικότητα και την έλλειψη επόπτευσης.

«Η διοικητική εργασία είναι οριοθετημένη και τμηματοποιημένη στα υπουργεία,» σημειώνεται στην έκθεση. «Τα υπουργεία δεν μπορούν να ιεραρχήσουν και πλήττονται από προβλήματα συντονισμού. Σε περιπτώσεις που υπάρχει συντονισμός, είναι ad hoc, και βασίζεται σε προσωπικές πρωτοβουλίες και γνώσεις και δεν στηρίζεται στις δομές.»

Όπου υπάρχει τέτοιος συντονισμός, επισημαίνεται στην έκθεση, οι διοικητές δεν έχουν την απαραίτητη πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων ενώ σε πολλές περιπτώσεις αυτές απουσιάζουν εντελώς.

«Η διοίκηση δεν έχει τη συνήθεια διατήρησης αρχείων ή την ικανότητα εξαγωγής δεδομένων από δεδομένα,» τονίζεται στην έκθεση.

Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ τα προβλήματα στην Ελλάδα είναι αποτέλεσμα πελατειακών σχέσεων επί δεκαετίες και του μεγάλου όγκου νόμων και ρυθμίσεων που διέπουν τις λειτουργίες των υπουργείων. Όπως αναφέρεται στην έκθεση υπάρχουν τουλάχιστον 17.000 τέτοιοι νόμοι και διατάγματα.

Ο ΟΟΣΑ τέλος προτείνει μία μαζική διοικητική αναδιάρθρωση η οποία πρέπει να συμβεί γρήγορα. «Η Ελλάδα έχει μόνο έναν μικρό παράθυρο για να αλλάξει και να μεταρρυθμίσει τον εαυτό της,» δήλωσε η Varley στην Die Welt. «Και αυτό μικραίνει.»

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: