The Rise Of Greek yogurt – το ελληνικό γιαούρτι κατακτά την Αμερική.   Leave a comment

The Rise Of Greek  yogurt – το ελληνικό γιαούρτι κατακτά την Αμερική.

4444

30.08.2014 19:45¨: Message

Η παγκόσμια αγορά γιαουρτιού, για τους μη γνωρίζοντες, είναι περιφερειακή και δεν έχει λόγο περαιτέρω ανάλυσης. Κι όμως, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο: τα χρήματα που διακινούνται παγκοσμίως για το γιαούρτι είναι τεράστια, γι’ αυτό και η νίκη της ΦΑΓΕ επί του Τούρκου Chobani, έχει… εθνική αντανάκλαση.

Με ένα αναλυτικό ρεπορτάζ της η γαλλική εφημερίδα Le Figaro εξετάζει το φαινόμενο «ελληνικό γιαούρτι». Αναφέρεται στην πρόσφατη νίκη της ΦΑΓΕ επί της τουρκικής φίρμας Chobani και σημειώνει τα τεράστια χρηματικά ποσά που κινούνται γύρω από τη συγκεκριμένη αγορά.

«Το καλοκαίρι του 2014 θα είναι, δίχως αμφιβολία, ένα από τα πιο σημαδιακά για την οικογένεια Φιλίππου» γράφει σε ρεπορτάζ της για το ελληνικό γιαούρτι η «Figaro». Αιχμή του δόρατος της αντεπίθεσης του ελληνικού γιαουρτιού είναι, όπως γράφει χαρακτηριστικά η εφημερίδα, η μεγαλύτερη επωνυμία ελληνικού γιαουρτιού, η ΦΑΓΕ.

Τον περασμένο Ιούλιο η ΦΑΓΕ κατάφερε μια δικαστική νίκη επί της Chobani. Βρετανικό δικαστήριο απαγόρευσε την αναγραφή «ελληνικό γιαούρτι» στην τουρκική εταιρεία.

«Το δικαστήριο απένειμε δικαιοσύνη. Αν ένα γιαούρτι δεν παρασκευάζεται στην Ελλάδα και βάσει ελληνικής συνταγής, δεν πρόκειται για γιαούρτι ελληνικό. Ανταγωνιστές σε άλλες χώρες αναγράφουν στις ετικέτες τους “γιαούρτι ελληνικού τύπου”. Είναι ασφαλώς νόμιμος ο χαρακτηρισμός, αλλά και πάλι δεν πρόκειται για ελληνική συνταγή» δήλωσε στη γαλλική εφημερίδα ο ειδικευμένος σε εταιρικά θέματα δικηγόρος Αθηνών Πέτρος Μαχάς.

Το φαινόμενο Chobani

Ο πόλεμος ξέσπασε το 2007 στις ΗΠΑ, όταν ο τούρκος εμιγκρές Χαμντί Ουλουκάγια εισέβαλε στην αμερικανική αγορά με κεσεδάκια που έγραφαν στις ετικέτες τους «ελληνικά υπερπρωτεϊνούχα γιαούρτια». Το προϊόν του έκανε θραύση και ο ίδιος μέσα σε μία δεκαετία έγινε δισεκατομμυριούχος και περιζήτητος από όλα τα μέσα ενημέρωσης.

«Οι Έλληνες της ΦΑΓΕ, εξοργισμένοι από τις εξελίξεις στην αμερικανική αγορά, αποφάσισαν να προστατεύσουν την Ευρώπη» γράφει ο «Figaro».

Το 2013 ξεκίνησαν τις επιθέσεις κατά της Chobani στη Βρετανία. Και πέτυχαν τη διαγραφή των παραπλανητικών για τον καταναλωτή πληροφοριών περί «ελληνικού γιαουρτιού» από τα προϊόντα της τουρκικής εταιρείας. Τώρα η ελληνική εταιρεία πολλαπλασιάζει τις προσπάθειές της και ξεκινά δικαστικούς αγώνες κατά της παραπλάνησης των καταναλωτών στην αγορά των ΗΠΑ και στις άλλες ευρωπαϊκές αγορές, σύμφωνα με τις πληροφορίες της εφημερίδας.

Είναι πολλά τα λεφτά

Είναι η προστασία του καταναλωτή πρωταρχική, είναι πολλά όμως και τα λεφτά. Διότι τα τελευταία χρόνια το γιαούρτι έχει γίνει πολύ της μόδας στις διεθνείς αγορές. Και ειδικότερα το ελληνικό ή το «ελληνικού τύπου» γιαούρτι, το οποίο στις ΗΠΑ καταλαμβάνει μερίδιο 49% της συνολικής αγοράς, σύμφωνα με έρευνα του αμερικανικού ινστιτούτου Bernstein. Μιλάμε για ένα προϊόν με ετήσιο τζίρο 1,98 δισ. ευρώ το 2013 μόνο στις ΗΠΑ – το 2007 ο τζίρος της ήταν μόλις 35,4 εκατ. ευρώ. Μιλάμε επίσης για μια αγορά που έχει αναπτυχθεί κατά 50% από το 2007 ως το 2014 – και στην οποία κυριαρχεί ασφαλώς η επωνυμία Chobani.

Αλλά και εκτός ΗΠΑ η αύξηση στις πωλήσεις γιαουρτιού είναι ιλιγγιώδης – και αυτό χάρη στις πολυπληθείς ιατρικές έρευνες που επιβεβαιώνουν τα οφέλη για την υγεία που έχει το προϊόν.

Στη Βρετανία οι πωλήσεις ελληνικού και «ελληνικού» γιαουρτιού (είτε δηλαδή πρόκειται για προϊόντα ελληνικών εταιρειών είτε για προϊόντα της Chobani) αυξάνονται με ετήσιο ρυθμό 10,7% και είχαν φθάσει τα 265,4 εκατ. ευρώ το 2013.

Η μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις καταγράφεται ωστόσο στην Ιταλία, όπου ο τζίρος έφθασε πέρυσι τα 178 εκατ. ευρώ.

Στη Γαλλία βεβαίως το ελληνικό γιαούρτι (επίσης εντός και εκτός εισαγωγικών) αντιπροσωπεύει μόνο το 3% της αγοράς, διότι εκεί δραστηριοποιούνται η γαλλική Danone και η ελβετική Nestle.

Ωστόσο πρόκειται για μια αγορά που εκτοξεύεται στα ύψη με ρυθμό 34% ετησίως. Και η Danone και η Nestle έχουν άλλωστε μπει με επιτυχία στην κατηγορία του γιαουρτιού «ελληνικού τύπου». Εξίσου εντυπωσιακή (με ρυθμό 37,2% πέρυσι) είναι η ανάπτυξη της αγοράς ελληνικού γιαουρτιού στη Γερμανία.

Η εκτίναξη των πωλήσεων ελληνικού γιαουρτιού στη Γερμανία αποδίδεται εν πολλοίς στη δημιουργία θυγατρικής της ΦΑΓΕ στη χώρα. Τις ημέρες αυτές η ελληνική εταιρεία εγκαινιάζει θυγατρική εταιρεία στη Νέα Υόρκη. Μια κίνηση που θα της επιτρέψει, σύμφωνα με εκτιμήσεις που δημοσιεύει ο «Figaro», να αυξήσει την παραγωγή της από 85.000 σε 160.000 τόνους γιαουρτιού.
Πηγή: Le Figaro: Παγκόσμια μάχη για το ελληνικό γιαούρτι -Εκτίναξη των πωλήσεων | Ειδήσεις και νέα με άποψη http://www.iefimerida.gr/node/168404#ixzz3C4fxFirc

Σχόλιο: Το Ελληνικό γιαούρτι όπως και πολλά άλλα προϊόντα της Ελληνικής παράδοσης, μπορούν να κατακτήσουν τον πλανήτη Γη.

Δυστυχώς αυτοί που κυβερνούν την Ελλάδα, είναι καθάρματα του χειρότερου είδους και έχουν κάνει την Ελλάδα ως «όλο», ξέφραγο αμπέλι.

Αν εγώ ασκούσα εξουσία στην Ελλάδα για 4 χρόνια, θα τρώγατε με χρυσά κουτάλια.

Το πρόβλημα της Ελλάδος είναι πολιτικό, η επανάσταση του 1821, δεν ολοκληρώθηκε.

Αυτό είναι κάτι που με βασανίζει και πρέπει να βρεθεί τρόπος να διορθωθεί.

Φυσικά στηρίζω την μάχη της ΦΑΓΕ.

16/03/2014

4444

http://kourdistoportocali.com/post/33897/live

Από την Ειρήνη Συράκη

Ο κ. Τσομπάνι ή αλλιώς Χαμτνί Ουλουκάγια είναι Τούρκος κουρδικής καταγωγής και έχει καταφέρει να χτίσει από το μηδέν, μία αυτοκρατορία μέσα σε έξι χρόνια πουλώντας στις Ηνωμένες Πολιτείες “ελληνικό” γιαούρτι.

Η εταιρεία απολαμβάνει έσοδα ενός δισεκατομμυρίου και αποτελεί case study για το πώς μία μικρή επιχείρηση βγάζει νοκ αουτ γίγαντες του είδους. Πώς; Mε ένα ελληνικό προιόν. Ο Ουλουκάγια, βαφτίζει το γιαούρτι του ελληνικό θησαυρίζοντας. Όχι μόνο καταφέρνει να πάρει την πρώτη θέση στην αγορά, αλλά χτίζει την κυριαρχία του «greek yoghurt» στην Αμερική. Η Ελλάδα; Πουθενά. Και κάπου εδώ αρχίζει ο… γιαουρτοπόλεμος.

H εταιρεία Ντανόν τραβάει το χαλί κάτω από το πόδια του …κ.Τσομπάνι και εισέρχεται στην αμερικανική αγορά δυναμικά, με τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται. Πού οφείλεται αυτό; Και πάλι στην αλάνθαστη ελληνική συνταγή. Άλλη μία εταιρεία που… ντύνεται στα γαλανόλευκα και αλλάζει το όνομα, από Danon Greek σε Οίκος.

Κι αναρωτιόμαστε ξανά. Πώς γίνεται το brand Ελλάδα να «πουλάει» σε τέτοιο βαθμό στην Αμερική χωρίς την Ελλάδα; Γιατί ξένες πολυεθνικές, και όχι οι ελληνικές, θησαυρίζουν χρησιμοποιώντας τις δικές μας συνταγές, τα δικά μας προιόντα, τις δικές μας ονομασίες; Βάσει του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν προβλέπεται «προστασία» των προϊόντων, ωστόσο, είναι δυνατό για μια ομάδα παραγωγών που καταχωρούν ένα προϊόν σε επίπεδο Ε.Ε. να επιδιώξουν την προστασία του στο αμερικανικό έδαφος, η οποία όμως αντιμετωπίζεται ως μεμονωμένο αίτημα.

Σχόλιο: Το πρόβλημα είναι οι εγκληματικές οργανώσεις της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ που κυβερνούν την Ελλάδα, από το 1974.

Αν εγώ είχα την εξουσία, οι Έλληνες κτηνοτρόφοι, θα έτρωγαν με χρυσά κουτάλια.

Πρώτα θα έφτιαχνα το πλαίσιο που θα έδιωχνε τους τυχοδιώκτες, αεριτζήδες και πονηρούς.

Με χρυσά κουτάλια θα τρώγατε. Εγώ δεν είμαι Σημίτης, ούτε Σαμαράς κλπ

04/09/2013

4444

http://finance.yahoo.com/news/greek-yogurt-culture-war-232200246.html

These are dark days for fans of regular yogurt.

The creamy snack is being edged out on grocery store shelves by its thicker, tarter, higher-protein sibling, Greek yogurt.

Over a third of the yogurt in a typical grocery store is now Greek, in varieties from low-fat to fruit-on-the-bottom to tubes for kids. Because shelf space is limited, the Greek squeeze means consumers have had to say goodbye to some varieties of traditional-style yogurt and more obscure flavors. (R.I.P. Stonyfield Farm’s Whole Milk White Chocolate Raspberry and Strawberry Acai flavors.) Pudding cups, margarine and other products with the misfortune of usually sitting near yogurt also are harder to find.

“It certainly has crowded out everything I like to eat,” says Kimberly Davis, a 38-year-old resident of Plattsburgh, N.Y., who doesn’t like the taste of Greek yogurt but eats traditional yogurt often.

“I like to pick some random, oddball flavor to try, maybe as a dessert, and now there is a lot less of that,” says Ms. Davis, who works in banking and local politics. She says she loves coconut and cheesecake flavors. Now she eats plain or vanilla yogurt some mornings, but chooses other things for dessert.

Yogurt consumption in the U.S. has boomed. Long past its reputation as an odd hippie concoction, yogurt sits at an American eating-trend sweet spot. Americans are eating fewer sit-down meals and favor hearty snacks on the go. Yogurt is portable, high in protein and consumers often perceive it as healthier than other sweet snacks (though many varieties are high in sugar).

Chobani Inc. burst onto the scene in 2007 when Greek yogurt made up about 1% of the yogurt selection on shelves, a company spokeswoman says. Now it’s the largest seller of Greek yogurt in the U.S. and Greek makes up about 35% of all yogurt on shelves, the spokeswoman says.

Some bigger companies have launched their own brands of Greek yogurt but struggled to catch up, including Danone SA’s Stonyfield and General Mills Inc.’s Yoplait. Dannon, also owned by Danone SA, is having more success chipping away at Chobani’s lead with its Oikos Greek products.

Meanwhile, the companies have been forced to drop other kinds of yogurt to keep up.

“It has posed a real conundrum” for retailers and yogurt-makers deciding what to put on shelves, says Gary Hirshberg, co-founder and chairman of Stonyfield. Almost all varieties of traditional yogurt, from low-fat to whole milk, have “lost space to that behemoth called Greek,” he says.

More consumers are complaining that they can’t find a beloved flavor that’s unavailable, Mr. Hirshberg says. They “show up behind dairy cases and say, ‘Where is my Mocha Latte, Apricot Mango or Cappuccino?'” he says.

Stonyfield has received about 1,800 product-availability requests from consumers asking where they can find a flavor so far this year. The company received about 1,200 during the same period last year, says a spokeswoman. “In our minds, about half the consumers aren’t wild about Greek,” Mr. Hirshberg says.

(Chobani recently asked retailers to remove some of its products from shelves because of consumer complaints that packages were swelling and bloating. Chobani called it “isolated quality concerns” that affected less than 5% of its production.)

Most yogurt with Greek on the label is strained, making even low-fat varieties dense and creamy. The process leaves more protein and fewer carbohydrates, making it a hit with the health-conscious crowd. Over half of U.S. households bought Greek over the last 12 months, according to data from retail research firm IRI, provided by Stonyfield, the largest organic yogurt brand in the U.S. Greek varieties are bringing new customers to the yogurt aisle and driving overall sales.

Often a shopper in the yogurt section is looking for a snack that feels healthy, yet sweet and creamy, says John Heath, Chobani’s head of innovation. Many of these customers are lured to Greek because they know it has more protein and they like the thick texture, but for a small group, that texture is a turnoff, he says.

The consistency of Greek yogurt is “quite similar to wet cement,” says Charlotte Garden, a 30-year-old Boston resident who works at a hedge fund. She eats yogurts with a lighter texture for breakfast most mornings. “It would be easier if I liked it,” she says. “I would have so many more options.”

Danone, the largest seller of yogurt in the U.S., has dropped a few flavors of traditional yogurt and product lines, such as Danimals Crush Cups, a product marketed to kids. (Eaters squeezed the cup to slurp out the yogurt.) Oikos products now make up about 36% of the company’s yogurt offerings, up from 10% two years ago. The company hasn’t heard any “collective sighs” from consumers missing the dropped products, a spokesman says.

Stores are creating more space for yogurt, but Greek is taking up more of that space. Today yogurt takes up about 2.2 million linear feet of grocery store shelf space in the U.S., up from about 1.9 million two years ago. During that time, space allotted to Greek yogurt at U.S. grocery stores increased to about 631,000 linear feet, up from about 163,000 in 2011, reducing space for non-Greek products by about 12%, according to IRI data from Stonyfield.

Kids may be set to lead the anti-Greek yogurt charge. “The group who is putting a damper on the market is children,” even though they’re typically big yogurt fans, says Harry Balzer, vice president at NPD Group, a consumer research firm that surveys eating behavior. Indeed, about 40% of the Greek yogurt products marketed specifically for children—those in smaller portions or adorned with colorful graphics—are purchased by households that don’t have kids, says Amy Elkes, insights and innovation manager for Stonyfield.

“I eat Greek yogurt practically every day,” says Colleen Pence, a 42-year-old blogger and social media consultant in San Antonio. But when her two kids “try mommy’s yogurt they make faces,” she says. “It’s a little bit more pungent than they are used to.”

Only about 8% of households buy exclusively Greek. The vast majority of consumers are buying traditional or some mix of Greek and non-Greek yogurt, Stonyfield’s Ms. Elkes says.

To make room for Greek and other varieties of yogurt, Meijer Inc., a Midwestern chain, is growing space for yogurt and dropping some slower-selling products near the section like refrigerated dough for croissants, says Shawn Buckner, group vice president of foods for Meijer. “You do have to juggle,” he says.

Supervalu Inc. has reduced the space given to traditional yogurt, as well as nearby products with less robust sales like margarine, says a spokesman for the Eden Prairie, Minn.-based company, which owns brands like Cub Foods and Hornbacher’s. Stores are reducing the size of the margarine section by about half, while increasing the space they allot for yogurt of all types, the spokesman says.

ConAgra Foods Inc. has responded by putting its margarine into square tubs to save every possible inch of space. The company discovered that its typically rounded tubs create a “little star shape between circles” of wasted space on a shelf, says Patrick Fitzgerald, the company’s senior brand manager of table spreads.

By the end of the year, Blue Bonnet, Fleischmann’s, and others will only be sold in square-shaped tubs and sticks.

Write to Sarah Nassauer at Sarah.Nassauer@wsj.com

17/02/2013

4444

http://kourdistoportocali.com/articles/18578.htm

Ο Hamdi Ulukaya κάθεται σε ένα εστιατόριο της Βόρειας Νέας Υόρκης, κρατώντας ένα διπλωμένο κομμάτι πίτσα και κάνοντας στομφώδεις δηλώσεις για το γιαούρτι.

Ως ιδρυτής και CEO της Chobani (μια μεταγραφή του όρου choban, της τουρκικής λέξης για τον βοσκό), της μάρκας ελληνικού γιαουρτιού που εισέβαλε στα ψυγεία από ανοξείδωτο ατσάλι αυτών που πίνουν νερό καρύδας και τρώνε αρχαίους καρπούς, θεωρεί ότι η υπόθεση της καταγωγής του προϊόντος του είναι εύκολα υπερασπίσιμη, αν και ο ίδιος είναι πέρα για πέρα Τούρκος.

Το γιαούρτι που οι περισσότεροι Αμερικανοί έτρωγαν επί δεκαετίες ήταν ένα αστείο, κατά την άποψή του: πολύ λεπτό, πολύ γλυκό, πολύ ψεύτικο.

Για τον ανταγωνιστή του έχει καλά λόγια να πει, αλλά όχι πολλά.

Η ΦΑΓΕ, η εταιρεία που έφερε πρώτη το ελληνικό γιαούρτι στις ΗΠΑ πριν από 15 χρόνια, «φτιάχνει εξαιρετικό γιαούρτι», λέει. Αλλά, όταν πάω να σημειώσω το σχόλιό του, σχεδόν πετάγεται από την καρέκλα του. «Όχι, όχι, όχι», λέει, «η ΦΑΓΕ δεν φτιάχνει εξαιρετικό γιαούρτι». Και μετά ξεσπά σε γέλια.

Το Chobani έχει κάνει τον Ulukaya δισεκατομμυριούχο, γι΄ αυτό και μπορεί να κάνει μερικές φιλοφρονήσεις προς τον ανταγωνιστή.

Πριν από πέντε χρόνια, ο Chobani δεν είχε κανένα εισόδημα. Φέτος, η εταιρεία θα πουλήσει γιαούρτι αξίας άνω του 1 δισ. δολαρίων, λέει ο Ulukaya, που είναι ο μοναδικός ιδιοκτήτης.

Κι ενώ κάποτε ήταν μια πολύ εξειδικευμένη επιχείρηση, το ελληνικό γιαούρτι αντιπροσωπεύει πλέον το 36% από συνολικές πωλήσεις γιαουρτιού ύψους 6,5 δισ. δολαρίων στις ΗΠΑ. Με 28 εργοστάσια, που ανήκουν στην Chobani, τη ΦΑΓΕ, την παραγωγό του Yoplait General Mills κ.ά., η πολιτεία της Νέας Υόρκης έχει γίνει κάτι σαν τη Silicon Valley του γιαουρτιού.

Το ξεκίνημα

Ο Ulukaya μεγάλωσε εκτρέφοντας πρόβατα στο αγρόκτημα της οικογένειάς του, όπου πρωί-βράδυ έτρωγε το παχύρρευστο ξινό γιαούρτι δικής τους παραγωγής. «Η μητέρα μου έφτιαχνε το πιο καταπληκτικό γιαούρτι», θυμάται. Με τους πέντε αδερφούς του τσακώνονταν πάντα για το ποιος θα έτρωγε την πέτσα.

Πήγε στη Νέα Υόρκη το 1994 για να μάθει την αγγλική γλώσσα. Αδυνατώντας να εγκλιματιστεί στο κέντρο της πόλης, ο Ulukaya μετακόμισε πιο βόρεια, όπου βρήκε δουλειά σε μια φάρμα, ενώ, παράλληλα, παρακολουθούσε μαθήματα στη Σχολή Albany του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.

Έπειτα από μια επίσκεψη του πατέρα του, ο οποίος παραπονέθηκε για την αμερικανική φέτα, ο Ulukaya ίδρυσε μια εταιρεία στο Τζονστάουν που παρασκεύαζε φέτα για εστιατόρια και διανομείς τροφίμων. Την ονόμασε Ευφράτης και την έχει ακόμη.

Μια ημέρα του 2004, ενώ τακτοποιούσε το γραφείο του, έπεσε πάνω σε ένα φυλλάδιο για το κλείσιμο μιας μονάδας γιαουρτιού της Kraft. Πέταξε το φυλλάδιο στα σκουπίδια, σκέφτηκε λίγο και γρήγορα το ανέσυρε.

Την επόμενη ημέρα, οδήγησε ως το Νότιο Έντμεστον, όπου επισκέφτηκε τη μονάδα, ένα εργοστάσιο ηλικίας 84 ετών που πρόβαλλε στη μέση μιας πεδιάδας μεταξύ ενός νεκροταφείου κι ενός μπαρ για μηχανόβιους. Οι τοίχοι ήταν βρώμικοι, γκρίζοι και ο εξοπλισμός απαρχαιωμένος, αλλά ο Ulukaya είχε πάρει την απόφασή του και τον Αύγουστο του 2005, με δάνειο από το αμερικανικό κράτος, αγόρασε το εργοστάσιο.

Το γιαούρτι είναι μια πανάρχαια τροφή: γάλα που έχει υποστεί ζύμωση με τη βοήθεια βακτηρίων. Το ελληνικό γιαούρτι είναι γνωστό στην Ευρώπη και την Ασία ως «στραγγιστό», επειδή αποβάλλεται ένα μέρος του νερού του γάλακτος, με αποτέλεσμα το προϊόν να αποκτά μια πιο παχύρρευστη, κρεμώδη υφή.

Ένα γιαούρτι συνήθως απαιτεί μία κούπα γάλακτος για να παραχθεί, αλλά για το ελληνικό χρειάζονται τρεις κούπες ή παραπάνω.

Η Chobani χρησιμοποιεί τρεις κούπες γάλακτος, έναντι τεσσάρων της ΦΑΓΕ, και, έτσι, εξοικονομεί κεφάλαια που μπορεί να διοχετεύσει στις μονάδες της ή στη μείωση του κόστους των προϊόντων της σε νέες αγορές.

Το ρίσκο

Για πολλούς μήνες ο Ulukaya και ο πρώτος του υπάλληλος Mustafa Dogan πειραματίζονταν. Ήθελαν ένα γιαούρτι που θα διατηρούσε την υφή και τη γεύση του για τουλάχιστον έξι εβδομάδες και δοκίμασαν εκατοντάδες συνταγές, χρησιμοποιώντας διαφορετικές καλλιέργειες βακτηρίων με γάλα, σε διαφορετικούς χρόνους και θερμοκρασίες.

Συχνά ο Ulukaya περνούσε τη νύχτα στο γραφείο του στο Νότιο Έντμεστον, ενώ τις περισσότερες ημέρες το μεσημεριανό του γεύμα ήταν ένα κομμάτι πίτσα. Έπειτα από 18 μήνες δοκιμών και σφαλμάτων -και μια ατελείωτη σειρά γιαουρτιών που δεν τρώγονταν-, ο Ulukaya και ο Dogan πέτυχαν τη σωστή συνταγή.

Το 2006 η Chobani προσέλαβε τον πρώτο της πωλητή: τον Kyle O΄Brien, 33 χρόνων τότε, βετεράνο των startups συσκευασμένων τροφίμων. Μαζί με τον Ulukaya έθεσαν ως στόχο να πουλάνε 20.000 κεσέδες την εβδομάδα, επίδοση που υπολόγισαν ότι θα καθιστούσε την εταιρεία κερδοφόρα. «Εάν δεν τον πετυχαίναμε μέσα σε 36 μήνες, συμφωνήσαμε ότι θα το εγκαταλείπαμε και θα τραβούσαμε χωριστούς δρόμους», λέει ο O΄Brien.

Μια νύχτα του Οκτωβρίου του 2007, ολοκληρώθηκε η συσκευασία της πρώτης παραγγελίας της Chobani: 300 γιαούρτια με γεύση ροδάκινο, φράουλα και βατόμουρο για ένα σούπερ-μάρκετ στο Λονγκ Αιλαντ.

O Ulukaya περίμενε με αγωνία μία εβδομάδα προτού τηλεφωνήσει στο σούπερ-μάρκετ να δει πώς πάνε οι πωλήσεις. Δεν μπορούσε να ακούσει καλύτερα νέα: όχι μόνο οι πελάτες επέστρεφαν για περισσότερο Chobani, αλλά το έλεγαν και στους φίλους τους. Το σούπερ-μάρκετ παρήγγειλε άλλα 300 γιαούρτια. Έως τα μέσα του 2009, η Chobani πουλούσε 200.000 κεσέδες την εβδομάδα. Πλέον, το εργοστάσιο λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο για να ανταποκριθεί στη ζήτηση.

Όπως λέει ο Ulukaya, η Chobani θα παραμείνει ανεξάρτητη, «ώστε να μπορώ να διοικώ την εταιρεία όπως θέλω». Δεν έχει σημασία που μόλις απαγόρευσε το κάπνισμα εντός της εταιρείας, κάτι που τον αναγκάζει να εγκαταλείπει τις εγκαταστάσεις για ένα τσιγάρο. «Δεν μπήκα σε όλο αυτό απλά για να φύγω», λέει. «Αγαπώ αυτό που κάνω».

Πηγή:www.capital.gr

Σχόλιο: Το σχόλιο μου είναι αυτό που κάνω συνεχώς. Ο Ελληνικός πολιτισμός έχει φοβερά πλεονεκτήματα. Αλλά όταν σε κυβερνούν κλέφτες και απατεώνες και δοσίλογοι και η Χούντα των Συνταγματαρχών κλέφτες ήταν και αγράμματοι. Απλά μετά το 1974, η κλεψιά μεγάλωσε περισσότερο.

Για τους αγρότες θα το γράψω και θα το ξαναγράψω: να γίνεται επιχειρηματίες να βγάλετε λεφτά. Με τον Μπουτα και άλλους τέτοιους που φωνάζουν για επιδοτήσεις, λεφτά δε βγάζετε.

Η Φέτα, το Γιαούρτι, το Ούζο, το Τσίπουρο και πολλά άλλα προϊόντα, θα πρέπει να έχουν σήμανση προέλευσης. Να γράφουν Ελληνικό προϊόν.

Η Ελλάδα έχει το καλύτερο ελαιόλαδο παγκοσμίως και δε ξέρει να το πουλήσει. Θέλετε να δείτε πως βγαίνει το χρήμα; Μπορώ να σας δείξω.

Αλλά πρώτα θα απαιτήσω πολλά στελέχη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ να πάνε φυλακή.

Έχουμε πήξει στους Απατεώνες και τους Αεριτζήδες.

Ένας Τούρκος πήρε την Ελληνική συνταγή και την πλάσαρε στους Αμερικανούς. Αν το ελληνικό γιαούρτι είχε κάτι σαν πνευματικά δικαιώματα δε θα μπορούσε να το κάνει.

Ή ακόμα καλύτερα αν ένας Έλληνας μπορούσε να πλασάρει το Γιαούρτι.

Όταν ήμουν κάτι σα λογιστής, έλεγα στους πελάτες μου: ταξιδέψτε, ανοιχτείτε. Έτσι γίνονται οι μπίζνες.

Αυτές τις μαλακιες που λένε οι Ξένοι και τα τσιράκια τους, ότι η Ελλάδα, δεν παράγει τίποτα και δεν έχει τίποτα, να μη τις πιστεύετε. Είδατε τι έκανε ο Τούρκος με το Ελληνικό Γιαούρτι;

Μη πιστεύετε τους δοσίλογους και τους προδότες.

30/01/2012

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

In two pretty glasses, divide the yogurt and gently top with the yogurt with the fruits and almonds. Then, drizzle the honey over the yogurt, and enjoy!

With Fage, I am confident my family will be on their way to living the “good life.”

Disclosure: As part of the Foodbuzz Featured Publisher program, I have been entered for the chance to win a trip to Greece courtesy of FAGE. You too can enter to win one of three trips to Greece by entering the FAGE Plain Extraordinary Greek Getaway here: http://www.fageusa.com/community/fage-greek-getaway

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

Στα Ελληνικά STarbucks που πηγαινω εγω και καθομαι για να διαβασω, ακομα δεν εχω δει εδεσμετα με γιαουρτι.
Μην αργείτε, το γιαούρτι είναι υγεία και μόδα.  

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

4444

29/01/2012

Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους είχε πει ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και από τότε η Ιστορία τον δικαιώνει συνεχώς.
Η μεγαλύτερη πληγή της Ελλάδος είναι οι προσκυνημενοι, που τριγυρίζουν και λένε, η Ελλάδα δεν μπορεί, η Ελλάδα δεν έχει σύστημα και άλλες ηλιθιότητες.
Η Ελλάδα έχει πολλούς προσκυνημένους σε θέσεις εξουσίας, αυτό είναι το πρόβλημα. Και όλοι αυτοί οι γελοίοι φτιάχνουν νόμους ηλίθιους και μας κάνουν τη Ζωή δύσκολη. Διαβρώνουν την αξιοκρατία.

Η αξιοκρατία και η αποτελεσματικότητα, έχει παει περίπατο.

Το παρακάτω άρθρο μας δείχνει πως το Ελληνικό Γιαούρτι κατακτά την Αμερική. Μια αγορά με πάνω από 300.000.000 εκατομμύρια κατοίκους.
Θα έπρεπε εδώ και χρόνια η Ελλάδα να κάνει εξαγωγές τροφίμων ή παραδοσιακής μαγειρικής.

Ευτυχώς οι ομογενείς, δεν είναι χαζοί.
Αλλά όταν έχεις ραγιάδες πολιτικούς να σου λένε: αυτή είναι η Ελλάδα και αντι να τους αληφης με Πίσα και πούπουλα, τους αφήνεις, τι να συζητάμε.

Ξυπνα Ραγιά νεοέλληνα, είτε είσαι εργάτης, υπάλληλος, επιστήμονας ή επιχειρηματίας.
Απαίτησε αξιοκρατία και αποτελεσματικότητα. Απαίτησε δικαιοσύνη.

Οι Νεοέλληνες που πληρώνουν τα δάνεια που έχουν πάρει μαζί και τους τόκους, δεν μπορείς να τους λες μπαταξήδες.
Μπαταξήδες είναι οι Γερμανοί που δεν μας έδωσαν τα δάνεια που μας πήραν; Ποιοι είναι οι μπαταξήδες; μαλάκες Για να μετρηθούμε.

4444
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_119_29/01/2012_470578

Το γιαούρτι κατέκτησε την Αμερική

Πώς άνοιξε η μεγάλη αγορά.

Το «αμερικανικό όνειρο» φαίνεται ότι έγινε πραγματικότητα για το ελληνικό γιαούρτι. Μελέτη της UBS με τίτλο «The Rise of Greek» αναφέρει ότι το γιαούρτι ελληνικού τύπου αποτελεί το τρόφιμο με την ταχύτερη ανάπτυξη στην ιστορία στις ΗΠΑ και, δεύτερον, ότι η εξάπλωσή του είναι τέτοια που απειλεί άλλα συστατικά του πρωινού, όπως τα δημητριακά. Το χρονικό κατάκτησης της αγοράς των ΗΠΑ ξεκινάει το 1998, όταν η ΦΑΓΕ αποφάσισε να γνωρίσει στους Αμερικανούς το πλέον ισχυρό της σήμα, το γιαούρτι Total.

4444
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_100011_29/01/2012_470556

Της Δημητρας Μανιφαβα

Οταν το 1998 η ΦΑΓΕ αποφάσιζε να κάνει το πρώτο της υπερατλαντικό ταξίδι, σίγουρα δεν περίμενε ότι λίγα χρόνια μετά το γιαούρτι ελληνικού τύπου, το οποίο αυτή εισήγαγε στην αγορά των ΗΠΑ, θα αποτελούσε το προϊόν-φαινόμενο.

Σήμερα, μεγάλες αμερικανικές εφημερίδες, όπως η New York Times και η Wall Street Journal ή ειδησεογραφικά πρακτορεία, όπως το Associated Press, συχνά–πυκνά φιλοξενούν αφιερώματα για το ελληνικού τύπου γιαούρτι.

Για πόσα άραγε τρόφιμα έχει διενεργήσει η UBS πολυσέλιδες μελέτες; Πριν από μερικούς μήνες το έπραξε για το ελληνικού τύπου γιαούρτι, με μελέτη η οποία τιτλοφορείται «The Rise of Greek». Τι υποστηρίζει σε αυτή τη μελέτη η UBS; Πρώτον, ότι το εν λόγω προϊόν αποτελεί το τρόφιμο με την ταχύτερη ανάπτυξη στην ιστορία και, δεύτερον, ότι η εξάπλωσή του είναι τέτοια που απειλεί άλλα συστατικά του πρωινού, όπως τα δημητριακά.

Ολα ξεκίνησαν, λοιπόν, το 1998 όταν η ΦΑΓΕ αποφάσισε να γνωρίσει στους Αμερικανούς το πλέον ισχυρό της σήμα, το γιαούρτι Total. Τα ταξίδια για το σήμα κατατεθέν της εταιρείας σε προορισμούς εκτός Ελλάδος είχαν ξεκινήσει το 1980 με τις πρώτες εξαγωγές προς το Ηνωμένο Βασίλειο και πολύ αργότερα, το 1993, προς την Ιταλία. Τον Ιούνιο του 2000 η οικογένεια Φιλίππου αποφασίζει να ιδρύσει στις ΗΠΑ θυγατρική εταιρεία, τη FAGE USA Corp., με αντικείμενο την εισαγωγή και την καλύτερη προώθηση του Total στις ΗΠΑ.

Η ενθουσιώδης υποδοχή του ελληνικού γιαουρτιού οδήγησε τη γαλακτοβιομηχανία στο να κάνει το μεγάλο βήμα και έτσι το 2005 αποφασίζει να κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής γιαουρτιού στην Τζονστάουν, στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, σε απόσταση περίπου 330 χλμ. από την πόλη της Νέας Υόρκης.

Το εργοστάσιο ξεκίνησε να λειτουργεί το 2008 με αρχική παραγωγική ικανότητα 11.793 τόνους ετησίως, για να φτάσει το 2011 τις 55.000 τόνους. Πριν από έναν μήνα, περίπου, ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης έδωσε το «πράσινο φως» για την επέκταση του εργοστασίου της ΦΑΓΕ, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια. Με αυτή την επέκταση η ΦΑΓΕ θα μπορεί να παράγει ετησίως περί τις 160.000 τόνους ετησίως. Η επιλογή της συγκεκριμένης περιοχής καθόλου τυχαία. Στη Νέα Υόρκη υπάρχει έντονο ελληνικό στοιχείο, ενώ η περιοχή γειτνιάζει και με τον Καναδά. Παράλληλα η πολιτεία της Νέας Υόρκης παρέχει κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων.

Ποιο είναι, όμως, το μυστικό της επιτυχίας για τη ΦΑΓΕ και το γιαούρτι ελληνικού τύπου;

Εχει πλούσια γεύση, κρεμώδη υφή, περισσότερη πρωτεΐνη, είναι λιγότερο γλυκό και θεωρείται πιο υγιεινό από το κοινό γιαούρτι. Επιπλέον, επειδή είναι πιο χορταστικό μπορεί να καταναλωθεί όχι μόνο ως συστατικό του πρωινού, αλλά ως γεύμα από μόνο του.

Το συγκεκριμένο είδος γιαουρτιού έχει μεγάλη απήχηση στο γυναικείο κοινό, καθώς και στους καταναλωτές μεσαίων και υψηλών εισοδημάτων και υψηλού μορφωτικού επιπέδου. Δεν είναι τυχαίο ότι τα διαφημιστικά σποτ της ΦΑΓΕ είναι υψηλής αισθητικής, σε αντίθεση με τις συνηθισμένες απλοϊκές διαφημίσεις της αμερικανικής τηλεόρασης.

Το ελληνικό γιαούρτι ωφελεί όχι μόνο την υγεία, αλλά και την οικονομία της Νέας Υόρκης και ειδικά τους κτηνοτρόφους της περιοχής, μια και εκεί βρίσκονται οι μονάδες της ΦΑΓΕ, της Agrofarma (παράγεται το Chobani, που κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά) και προσφάτως προστέθηκε και η μονάδα της Alpina. Στη ΦΑΓΕ απασχολούνται ήδη 240 άτομα και με την επέκταση θα δημιουργηθούν άλλες 150 νέες θέσεις εργασίας, στην Agrofarma εργάζονται 900 άτομα και θα προστεθούν άλλα 100 και στην Alpina 50 άτομα, ενώ πολύ μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των έμμεσα απασχολούμενων. Σύμφωνα δε με εκτιμήσεις του Πανεπιστημίου Κορνέλ η ζήτηση γάλακτος για τις ανάγκες της βιομηχανίας γιαουρτιού στην πολιτεία της Νέας Υόρκης θα αυξηθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια κατά 15%.

Η επιτυχία της ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ έχει θετικές συνέπειες και στην εγχώρια οικονομία. Οι πωλήσεις της στις ΗΠΑ αντισταθμίζουν τις απώλειες που έχει η εταιρεία στην ελληνική αγορά, απόρροια της οικονομικής κρίσης, επιτρέποντας τη λειτουργία της. Και γιατί όχι, ανοίγει τον δρόμο για να ακολουθήσουν το «αμερικανικό όνειρο» και άλλες ελληνικές εταιρείες.

Ενας Κούρδος πίσω από τον «Τσομπάνη».

Η επιτυχία της ΦΑΓΕ άνοιξε την όρεξη σε πολλές ανταγωνίστριες γαλακτοβιομηχανίες οι οποίες λάνσαραν στην αγορά γιαούρτι που το ονομάζουν «ελληνικού τύπου», ακόμη και αν δεν έχει καμία σχέση, επιλέγοντας μάλιστα ελληνοπρεπείς ονομασίες.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι το Chobani (Τσομπάνη) της Agrofarma, δημιούργημα του κουρδικής καταγωγής επιχειρηματία Χαμντί Ουλουκάγια, το Oikos (Οίκος) της Dannon, το Athenos της Kraft Foods, καθώς και το Voskos (Βοσκός).

Σύμφωνα με ανάλυση της Citigroup Global Markets που δημοσιοποιήθηκε πριν από ένα μήνα, το μεγαλύτερο μερίδιο στην κατηγορία ελληνικού γιαουρτιού κατέχει η Agrofarma με το σήμα Chobani (53%), ακολουθεί η ΦΑΓΕ με μερίδιο 17%, στην τρίτη θέση βρίσκεται η Dannon με το σήμα Oikos και μερίδιο 14% και στην τέταρτη θέση η General Mills με το Yoplait Greek και μερίδιο 5%.
Πρόσφατα ξεκίνησαν ανάλογη δραστηριότητα και εταιρείες που ανήκουν σε Ελληνες ομογενείς (3 Greek Gods LLC, Krinos Foods, και στο Οντάριο του Καναδά η Skotidakis Farm).

Οι πωλήσεις γιαουρτιού ελληνικού τύπου έφτασαν συνολικά το 2011 το 1 δισεκατομμύριο δολάρια, αποτελώντας πλέον το 25% των συνολικών πωλήσεων γιαουρτιού στις ΗΠΑ, ενώ το 2008 αποτελούσαν μόλις το 2% των συνολικών. Μέσα σε τρία χρόνια το γιαούρτι ελληνικού τύπου κέρδισε τόσο μερίδιο όσο απέσπασαν τα ενεργειακά ποτά σε διάστημα έξι ετών.

Σχόλιο: Η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει κατοχυρώσει την πατέντα για το Ελληνικό Γιαούρτι όπως γίνεται, κάτι σαν τα πνευματικά δικαιώματα, όμως οι προσκυνημενοι, είναι απλοί δωσιλογοι. Δεν βρίσκονται εδώ για να βοηθήσουν την χώρα, αλλά για να την υποδουλώσουν.
Θα σου πω εγώ νεοέλληνα μαλάκα πως βγαίνει το χρήμα. Που οι Άγγλοι ζητούν πνευματικά δικαιώματα για τα αρχαία ελληνικά κείμενα, το άκουσα στο ράδιο του Αντένα και τρελάθηκα.

4444
http://www.tanea.gr/oikonomia/article/?aid=4689066

Έχει τρελάνει τους Αμερικανούς και αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές τροφίμων στις ΗΠΑ. Το ελληνικό γιαούρτι φέρνει κέρδη για ελληνικές αλλά και ξένες επιχειρήσεις αναγκάζοντας ακόμα και μεγάλες πολυεθνικές να στραφούν στην παραγωγή του.

Η ελληνική εταιρεία ΦΑΓΕ, η οποία κατέχει σήμερα τη δεύτερη θέση σε πωλήσεις στην αμερικανική αγορά προϊόντων ελληνικού γιαουρτιού (ξεπερνούν τα 140 εκατ. δολάρια ετησίως), ήταν η πρώτη που άνοιξε τη συγκεκριμένη αγορά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού το 1998.

Χαρακτηριστικό γνώρισμα της μεγάλης επιτυχίας της είναι ότι κατάφερε να δημιουργήσει μια ολόκληρη κατηγορία προϊόντων με την ονομασία Greek Yogurt.

Δύο χρόνια μετά ίδρυσε τη θυγατρική Fage USA Corp και από το 2005, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για το ελληνικό γιαούρτι, προχώρησε στην κατασκευή εργοστασίου στα περίχωρα της Νέας Υόρκης (λειτουργεί από το 2008) πραγματοποιώντας μέχρι σήμερα επένδυση που υπερβαίνει συνολικά τα 160 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία σχεδιάζει εντός του 2012 να επεκτείνει την παραγωγική της δυνατότητα καθώς ήδη έχει εξασφαλίσει τις σχετικές άδειες από τις αρμόδιες Αρχές.

Και ενώ η ΦΑΓΕ καταγράφει τρελές πωλήσεις στην αμερικανική αγορά, με το Total να παρουσιάζει αύξηση 70,9% και μερίδιο της τάξης του 4% στη συνολική αγορά γιαουρτιού, η παραγωγή ελληνικού γιαουρτιού στην αμερικανική αγορά έχει εξελιχθεί σε μάχη ανάμεσα σε μεγάλες αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις, πολλές από τις οποίες επιλέγουν για τα προϊόντα τους ονόματα που παραπέμπουν στην Ελλάδα.

Η Kraft Foods, η οποία είχε εγκαταλείψει εντελώς τον κλάδο του γιαουρτιού το 2004, εισήλθε εκ νέου με το στραγγιστό Athenos.

Η Stonyfield Farm (του ομίλου Danone) διαθέτει το γιαούρτι Oikos, ενώ το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία κατέχει το Chobani της εταιρείας Agrofarma (του Τούρκου επιχειρηματία Χαμντί Ουλουκαγιά). Επίσης δραστηριοποιούνται και μικρότερες επιχειρήσεις ομογενών.

Επίσης το ταξίδι της στην Αμερική έχει ξεκινήσει από τον Απρίλιο του 2010 και η Ολυμπος με το προϊόν της Original Greek Υogurt σε σούπερ μάρκετ της Νέας Υόρκης, της Μασαχουσέτης και του Κονέκτικατ.

Το 10% της αγοράς.

Ηδη υπολογίζεται ότι το ελληνικού τύπου γιαούρτι κατέχει το 10% μιας αγοράς που συνολικά εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 6 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση.

Το 2010 η αξία της αγοράς ελληνικού γιαουρτιού, αν και είναι ακριβότερο, αυξήθηκε κατά 160% και κατά 203% σε όγκο, όταν η συνολική αγορά γιαουρτιού στην Αμερική κατέγραψε μονοψήφια ποσοστά αύξησης.
Οι προβλέψεις για το μέλλον είναι ευοίωνες καθώς ο μέσος Αμερικανός καταναλώνει σημαντικά λιγότερες ποσότητες γιαουρτιού από τον μέσο Ευρωπαίο, γεγονός που μπορεί να αποτελέσει κίνητρο και για άλλες ελληνικές επιχειρήσεις να κυνηγήσουν το αμερικανικό όνειρο.

4444
http://www.e-radio.gr/blog/post.asp?langID=2&home=1&uid=5811

Τη διάσημη βραδιά του Superbowl, δηλαδή τη μέρα που οι περισσότεροι Αμερικανοί θα παρακολουθούν τους New York Giants να αντιμετωπίζουν τους New England Patriots, μία διαφήμιση ελληνικού γιαουρτιού θα παιχτεί στις οθόνες τους.
Το ελληνικό γιαούρτι “Oikos” που κάνει θραύση στις Η.Π.Α. διαφημίζεται με πρωταγωνιστή τον John Stamos.
Να σημειώσουμε εδώ πως τα 30 δευτερόλεπτα διαφημιστικού χρόνου κοστίζουν 3,5 εκ. δολάρια. Το φετινό Superbowl θα διεξαχθεί στις 5 Φεβρουαρίου στην Indianapolis.
4444

http://www.fageusa.com/products/

4444
http://www.olympusdairyusa.com/

4444
http://www.creativegreece.gr/%CE%B7-%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AC-%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CE%BF%CF%8D%CF%81%CF%84

To γιαούρτι της Ελλάδας ακολουθεί ανοδική πορεία στην αμερικανική αγορά καθώς αυξάνει κάθε μέρα τις πωλήσεις του. Οι Αμερικανίδες, κυρίως, και ιδιαίτερα αυτές των υψηλότερων εισοδηματικών στρωμάτων, προτιμούν το ελληνικό γιαούρτι. Οι λόγοι που το εμπιστεύονται είναι τα υψηλά ποσοστά πρωτεΐνης που περιέχει, γεγονός που το διαφοροποιεί απ’ όλα τα υπόλοιπα.  Σύμφωνα με έρευνα του περιοδικού Self, ολοένα και περισσότεροι αμερικανοί καταναλωτές προτιμούν το ελληνικό γιαούρτι που θεωρείται πιο παχύ και κρεμώδες από το συνηθισμένο και άρα πιο γευστικό και υγιεινό. Επίσης, μερίδιο στην ανάπτυξη του ελληνικού τύπου γιαουρτιού στην Αμερική διεκδικούν και οι εταιρίες ΦΑΓΕ και Όλυμπος.  Ήδη το προϊόν της εταιρείας Όλυμπος Original Greek Υogurt έχει τοποθετηθεί σε σούπερ μάρκετ της Νέας Υόρκης, της Μασαχουσέτης και του Κονέκτικατ. Τα πρώτα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά και η διοίκηση εκτιμά ότι η Dairy Olympus USA, θα εμφανίσει στα τέλη του 2011 πωλήσεις μεταξύ 2,5-3 εκατ. δολλάρια.
Ακόμη μια καλή είδηση για την Ελλάδα!

4444
http://www.newskosmos.com/details.aspx?id=406308

Έχει τρελάνει τους Αμερικανούς και αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές τροφίμων στις ΗΠΑ. Το ελληνικό γιαούρτι φέρνει κέρδη για ελληνικές αλλά και ξένες επιχειρήσεις αναγκάζοντας ακόμα και μεγάλες πολυεθνικές να στραφούν στην παραγωγή του.
Η ελληνική εταιρεία ΦΑΓΕ, η οποία κατέχει σήμερα τη δεύτερη θέση σε πωλήσεις στην αμερικανική αγορά προϊόντων ελληνικού γιαουρτιού (ξεπερνούν τα 140 εκατ. δολάρια ετησίως), ήταν η πρώτη που άνοιξε τη συγκεκριμένη αγορά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού το 1998. Χαρακτηριστικό γνώρισμα της μεγάλης επιτυχίας της είναι ότι κατάφερε να δημιουργήσει μια ολόκληρη κατηγορία προϊόντων με την ονομασία Greek Yogurt. Δύο χρόνια μετά ίδρυσε τη θυγατρική Fage USA Corp και από το 2005, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για το ελληνικό γιαούρτι, προχώρησε στην κατασκευή εργοστασίου στα περίχωρα της Νέας Υόρκης (λειτουργεί από το 2008) πραγματοποιώντας μέχρι σήμερα επένδυση που υπερβαίνει συνολικά τα 160 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία σχεδιάζει εντός του 2012 να επεκτείνει την παραγωγική της δυνατότητα καθώς ήδη έχει εξασφαλίσει τις σχετικές άδειες από τις αρμόδιες Αρχές.
Και ενώ η ΦΑΓΕ καταγράφει τρελές πωλήσεις στην αμερικανική αγορά, με το Total να παρουσιάζει αύξηση 70,9% και μερίδιο της τάξης του 4% στη συνολική αγορά γιαουρτιού, η παραγωγή ελληνικού γιαουρτιού στην αμερικανική αγορά έχει εξελιχθεί σε μάχη ανάμεσα σε μεγάλες αλλά και μικρότερες επιχειρήσεις, πολλές από τις οποίες επιλέγουν για τα προϊόντα τους ονόματα που παραπέμπουν στην Ελλάδα.
Η Kraft Foods, η οποία είχε εγκαταλείψει εντελώς τον κλάδο του γιαουρτιού το 2004, εισήλθε εκ νέου με το στραγγιστό Athenos. Η Stonyfield Farm (του ομίλου Danone) διαθέτει το γιαούρτι Oikos, ενώ το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην κατηγορία κατέχει το Chobani της εταιρείας Agrofarma (του τούρκου επιχειρηματία Χαμντί Ουλουκαγιά). Επίσης δραστηριοποιούνται και μικρότερες επιχειρήσεις ομογενών. Επίσης το ταξίδι της στην Αμερική έχει ξεκινήσει από τον Απρίλιο του 2010 και η Ολυμπος με το προϊόν της Original Greek Υogurt σε σούπερ μάρκετ της Νέας Υόρκης, της Μασαχουσέτης και του Κονέκτικατ.
Το 10% της αγοράς. Ηδη υπολογίζεται ότι το ελληνικού τύπου γιαούρτι κατέχει το 10% μιας αγοράς που συνολικά εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 6 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση. Το 2010 η αξία της αγοράς ελληνικού γιαουρτιού, αν και είναι ακριβότερο, αυξήθηκε κατά 160% και κατά 203% σε όγκο, όταν η συνολική αγορά γιαουρτιού στην Αμερική κατέγραψε μονοψήφια ποσοστά αύξησης.
Οι προβλέψεις για το μέλλον είναι ευοίωνες καθώς ο μέσος Αμερικανός καταναλώνει σημαντικά λιγότερες ποσότητες γιαουρτιού από τον μέσο Ευρωπαίο, γεγονός που μπορεί να αποτελέσει κίνητρο και για άλλες ελληνικές επιχειρήσεις να κυνηγήσουν το αμερικανικό όνειρο.
ΤΑ ΝΕΑ
OurLife.gr : Καθημερινό Magazino για την γυναίκα, τον άντρα την οικογένεια και οχι μόνο. www.ourlife.gr
Green Interactive Media : Κατασκευή Ιστοσελίδων, NewsPortals. www.greeninteractive.gr
Jetway Aviation : Ναυλώσεις αεροσκαφών, ελικοπτέρων, πτήσεις charter, Air Taxi. www.jetway.gr
Go2syros.gr : Τουριστικό Portal για τη Σύρο. Online κρατήσεις, rent a car, hotels. www.go2syros.gr

πηγή: NewsKosmos.Com/www.madata.gr

4444
http://abcnews.go.com/US/wireStory/greek-yogurt-marathon-growth-spurt-15416330#.TyaAgYHiu5g

Chobani is making Greek yogurt as fast as Americans are eating it.
Its plant here in upstate New York farm country already pumps out 1.5 million cases of the thick yogurt every week, and pallets are stacked four stories high in the chilled warehouse.
But like other Greek yogurt makers, Chobani is expanding.
Greek yogurt now accounts for a quarter of the total yogurt market after a dizzying growth spurt that is especially apparent here in the heart of upstate New York. The nation’s No. 1 and No. 2 Greek yogurt brands — Chobani and Fage, respectively — are both expanding plants within 60 miles of each other, and another company is building a plant in western New York. The expansions come as the big U.S. yogurt makers are focusing on Greek products, too.
Greek yogurt is made a bit differently than the thinner, more watery product that dominated U.S. supermarket shelves for decades. The whey is strained off, leaving a creamier yogurt high in protein and low in fat.
While the quick growth has some hallmarks of a food fad — think cupcakes or bubble tea — the long-term investments point to a widespread industry belief that many Americans will continue to like their yogurt a bit richer.
“I personally do not believe that the yogurt story has started yet. I believe the yogurt story in this country is about to start,” Chobani’s founder, Hamdi Ulukaya, said during an interview in his office. “The magnitude hasn’t started yet.”
Ulukaya has harnessed the Greek yogurt boom more successfully than anyone. In 2005, he bought an old Kraft Foods plant southeast of Syracuse with plans to make the kind of yogurt common in his home country of Turkey. He believed the standard yogurt found on many supermarket shelves “wasn’t made right.”
His company, Agro-Farma, started by making yogurt for Stonyfield Farm other companies before launching Chobani in 2007 with limited runs to stores in the New York City area.
The Chobani plant today bustles with 14 production lines mechanically squirting yogurt into plastic cups that zip down conveyor belts.
The company said production will increase from 1.5 million cases a week to more than 2 million when the current $134 million expansion is completed this year. Another $128 million Chobani plant being built 2,000 miles west in Twins Falls, Idaho, will add still more.
About 60 miles northeast, the Greek company Fage (pronounced FA’-yeh) is in the early stages of doubling the capacity of its 3-year-old plant in Johnstown, N.Y. to about 160,000 tons of yogurt annually.
By multiple accounts, the seeds of the Greek yogurt boom were planted years ago through Fage imports to New York City. Fage opened its U.S plant in 2008 to keep up with growing demand. Russell Evans, Fage’s marketing director, said sales have grown on average of 50 percent a year for a decade.
“It’s going up exponentially every year,” he said. “It’s constantly expanding.”
Though often pricier, Greek yogurt is increasingly becoming a refrigerator staple as consumers seek healthy, “authentic” foods. Kate Winnebeck, a 30-year-old Rochester, N.Y., resident, likes its tanginess, but said it was nutrition that initially attracted her.
“I was looking for ways to get even more protein into my diet,” she said. “And I didn’t want to, at the time, eat a lot of eggs in the morning. I don’t have time for that. I work full-time.”

4444
http://abcnews.go.com/US/wireStory/greek-yogurt-marathon-growth-spurt-15416330?page=2#.TyaAxIHiu5g

The NPD Group, a consumer marketing research firm, reports that Greek yogurt appeals most to adult females and that it’s more popular in smaller and higher-income households.
The Chobani and Fage two plants are a boon to upstate New York’s ailing economy, not only for the more than 1,240 full-time jobs combined, but because of their voracious demand for milk from New York’s dairy farmers (it takes roughly four gallons of milk to make one gallon of Greek yogurt). Fifty or more tanker trucks make daily deliveries to the Chobani plant alone.
Little wonder Gov. Andrew Cuomo’s administration chipped in $16 million in state incentives for the Chobani expansion, and the governor became personally involved in ironing out a local intra-community dispute that was holding up the Fage expansion.
“It’s been very good for the dairy industry,” said Greg Wickham, chief executive officer of Dairylea Cooperative Inc., which supplies milk for Chobani.
Another manufacturer, Alpina, plans to open a plant to the west in Batavia this summer that will make both Greek and Swiss-style for a yogurt and granola product.
At least initially, Greek yogurt zoomed to popularity without a lot of attention from the major yogurt makers. Citigroup Global Markets in an analyst report last month said its growth to $1 billion in annual sales — out of total yogurt sales of $4.1 billion — caught the major U.S. yogurt makers “flat-footed.” The result: Chobani had 53 percent of the Greek yogurt market, followed by Fage with 17 percent, France’s Danone (its subsidiary Dannon makes Oikos) with 14 percent and General Mills (Yoplait Greek) with 5 percent, according to Citigroup.
The big players have clearly taken steps to grab some of the market back. General Mills added capacity and Dannon is in the process now, according to representatives of the two companies. General Mills this winter will introduce Yoplait Greek Parfaits with granola and new flavors of Yoplait Greek yogurt in multi-packs.
“I think that you’re going to see a very high level of innovation in the yogurt category generally and in Greek yogurt specifically over the next 6 to 12 months,” General Mills chief executive officer Kendall J. Powell told a conference call with analysts last month.
General Mills and Dannon also began TV advertising this past summer. Oikos took direct aim at Chobani with a TV ad claiming their Greek yogurt was preferred 2-to-1 in a taste test.
UBS analyst David Palmer said Greek yogurt’s momentum continues and the market shift to Chobani has accelerated.
Still unclear is where the Greek market will top out, or whether it will crash back to earth like the old low-carb craze. Few expect a drop off anytime soon.
“We believe it is not a fad but rather a part of the market that is here to stay,” said Dannon spokesman Michael Neuwirth said. “At what level, I can’t predict.”
One note of caution comes from one of Greek yogurt’s U.S. pioneers, outgoing Stonyfield CEO Gary Hirshberg, who said he’s noticed “a little bit of a rebound” for regular yogurt recently. He said just recently some supermarkets that swapped out regular Stonyfield yogurt for its Greek Oikos yogurt (Danone owns a majority share of Stonyfield) have asked to swap back.
“It’s hard to tell where this is going,” Hirshberg said.

4444
http://www.forbes.com/sites/panosmourdoukoutas/2011/07/22/how-greek-yogurt-captured-the-american-market-the-other-half-of-the-cnbc-story/

When Greece makes the news in the US these days, it is usually for its soaring debt and ailing economy. Lately, Greece is making the news for another reason, its yogurt that flies off supermarket shelves.  On July 14th, CNBC featured New York-based manufacturer of Greek yogurt Chobani that saw its sales soar, from nothing in 2007 to $500 million by 2011, leaving traditional yogurt makers like General Mills (NYSE:GIS) and Kraft (NYSE:KFT) back in the dust.
But that was the second half of the story, as it doesn’t seem to know the first part: How Greek yogurt came to America, and became such a smashing success.  But I do know the man who does know that part of the story. He is Kostas Mastoras owner and founder of Optima and Titan Foods in Astoria, Queens, in New York. Costas is the man who discovered FAGE, the first Greek company that mass-produced the centuries old strained yogurt, and brought it in America.
Last weekend, I did catch up with him and have him go over the story:
“In 1988, I did visit FAGE in Greece to purchase feta cheese for my store, when one of the company’s managers asked me whether I was also interested in strained yogurt, handling me a sample to try.
Yogurt? I asked. I din’t think Greek yogurt will sell in America. Besides, I din’t think we will get permission from the US Department of Agriculture to import a product that uses live bacteria cultures.
But I did try the product and I liked.   It didn’t have that watery taste of the traditional yogurt sold in American supermarkets. So, I did promise to investigate the possibility of importing it to the US.
As it turned out, the US Department of Agriculture has changed the rules, so I did place a small order of 120 6-once containers, and had it shipped by plane—yogurt has a 30-day product-cycle.
In the beginning, FAGE yogurt was selling at my store only, to Greek American customers. Americans do not know about this product, and price was a major issue–$2.49 for a six-once container—about three times conventional yogurt was selling at that time. Yet my sales were doubling every month.
Eventually, Word-of-Mouth did its magic, and I had inquiries from my American customers in Manhattan and Long Island. Now, my sales quadrupled, and I had yogurt shipped from Greece with every major European airliner that flew to New York.

4444
http://www.forbes.com/sites/panosmourdoukoutas/2011/07/22/how-greek-yogurt-captured-the-american-market-the-other-half-of-the-cnbc-story/2/

In 2000, FAGE asked me to form a joint import company, but we didn’t agree on the conditions, so FAGE created its own subsidiary FAGE USA, but I did continue to distribute the product in New York market. And I did work closely with FAGE US manager Adonis Maridakis to adapt the product to American preferences and promote it in the national market. We asked, for instance, the parent company to develop two additional product codes with 6 percent and 0 percent fat that turnout to be the most popular code—the initial product contained 10 percent fat.  We further visited food exhibits to show people how to eat Greek yogurt.

The turning point, however, came when Trades Joe and Whole Foods (NYSE:WFM) decided to carry the product, and sales jumped from $4 to 40 million. Now, FAGE didn’t have enough capacity to supply the US market. Besides, what is the point of bringing yogurt from Greece when milk is less expensive in New York? In 2008, FAGE opened its owned factory in upstate NEW York. But, I believe they did a big mistake. They did open factory across Efratis, a feta cheese company that eventually got into the yogurt business of its own, but on a larger scale, dominating the Greek yogurt market.

The name of the company is Chobani.”
That’s the first part of the story of Greek yogurt in America—the most difficult I believe, and it comes with a strategy lesson: The pioneers open-up markets, but the colonizers exploit their full potential.

4444
http://www.ihavenet.com/recipes/Greek-Yogurt-with-Apricot-Compote-and-Pistachios-Recipe.html

What to serve overnight company for breakfast is a question I face often, especially during the summer vacation season. Many of our friends, who are watching their calories, tend to like lighter morning fare. My challenge, then, is to make these menus interesting but not heavy.
After a delicious meal at Persephone, a fairly new restaurant in Boston, I ordered the Greek yogurt with an apricot compote and pistachios for dessert. After only one bite, I knew that this simple and delectable creation would be perfect offered at brunch or breakfast.
Dried apricots were used in the original version, but my compote is prepared with fresh ones. They are left unpeeled, cut into wedges, then simmered quickly in a light sugar syrup scented with lemon and ginger. The compote can be made a day ahead so there’s no last minute fuss. At serving time only a quick assembly is necessary. The thick Greek yogurt (available in many supermarkets) is sweetened with a hint of honey, then spooned into bowls, topped with some apricots and syrup, and dusted with chopped pistachios.
Add some fresh juice plus a pot of coffee or tea, and presto! You’ve got a strikingly colorful and extremely easy company meal to start the day.

Greek Yogurt with Apricot Compote and Pistachios

Serves 4
Ingredients

  • 1 pound apricots, just slightly soft when touched, rinsed and dried, but unpeeled
  • 2 cups water
  • 3/4 cup sugar
  • 1 teaspoon grated lemon zest
  • 1/2 teaspoon ground ginger
  • 2 tablespoons honey
  • 3 cups (21 to 24 ounces) Greek style yogurt (see note)
  • 4 tablespoons roasted, unsalted pistachios, coarsely chopped (see note)

Halve the apricots lengthwise, but do not peel them. Remove pits, then cut each half into 3 wedges.
Combine water, sugar, lemon zest and ginger in a medium saucepan set over medium high heat. Stir constantly until sugar is dissolved. Then bring mixture to a gentle simmer. Add apricots and cook until just tender when pierced with a knife, 3 to 4 minutes (depending upon ripeness of fruit). Do not overcook or apricots will become mushy. Remove from heat and let sit for 2 minutes, then remove to a bowl using a slotted spoon.
Return poaching liquid to high heat and cook until thickened and somewhat syrupy and reduced to about 1/2 cup, 5 to 7 minutes or longer. Cool to room temperature, then pour over apricots. (Compote can be prepared 1 day ahead; cool, cover, and refrigerate. Bring to room temperature before using.)
To serve, whisk honey into yogurt, then spoon yogurt into 4 bowls. Top each serving with some apricots and some of the syrup and with a dusting of pistachios.
Note: Both Whole Foods and Trader’s Joe’s sell Greek yogurt, which is thick and creamy. Either the whole or 2 percent fat varieties of this yogurt work well in this recipe. Whole Foods also sells unsalted roasted pistachios.
Betty Rosbottom is a cooking school director and author of “Sunday Soup: A Year’s Worth of Mouth-Watering, Easy-to-Make Recipes,” Chronicle Books, 2008.

4444
http://www.fromedome.com/

The two mid-sized food brands I’ve been the most excited about over the last couple of years are Sabra, the hummus company, and Fage, which makes Greek yogurt.
But in Greek yogurt, it turns out the biggest winner has actually been Chobani, which has come out of nowhere to become the market leader in just a few years.
I learned that tonight in an amazing “deep dive” report into the Greek yogurt industry by UBS analyst David Palmer.
Here’s what else I learned:
1) Greek yogurt has been hugely disruptive to the yogurt industry. Non-Greek yogurt represented 98% of yogurt sales in 2008; Greek yogurt now represents 19% of the yogurt market.
Palmer writes, “Greek yogurt brands such as Chobani and Fage have captured market share more quickly than almost any segment in a major food category ever.” He adds, “To put this in perspective, this is more than energy drinks have captured of carbonated soft drinks in the last 6 years.”
2) Chobani and Fage are kicking Yoplait and Dannon’s butts, quickly growing to 13% of the overall yogurt market — and representing 70% of the market’s growth. Chobani, from upstate New York, has been particularly impressive, taking 48% of the Greek yogurt market in just 3 years.
Why is Chobani doing so well? It seems to be priced about $1 cheaper per 16 oz., according to a chart in the report. And, my guess: The branding seems to be fresher, and the product seems to be targeted more toward the American palate. Fage feels more European, which might be why I buy it.
3) Why are people buying Greek yogurt? It’s more filling, and is perceived as being healthier. It has twice as much protein. And while people aren’t crazy about its taste, high-end buyers are happy to spend almost twice as much money for it. I actually prefer it, but I’ve mostly eaten plain, unsweetened yogurt.
4) Greek yogurt seems to be getting its growth from “increasing popularity among upper-income, highly educated women.” According to NPD Group, via the UBS report, it over-indexes with people who don’t have kids, especially among college grads, and households with over $100,000 in income.
5) Yogurt has been getting more popular at breakfast, especially among men and children. Cereal consumption at breakfast has fallen to a 5-year low.
This chart does a good job showing the category’s growth in general, and especially Chobani’s:

4444
http://hellenicnews.com/index.php/culture/item/96-greek-yogurt-sales-on-the-rise-in-the-us

Posted on 04 December 2011 by Stella Tsolakidou
There is a tremendous interest on finding out the reasons behind the remarkable rise of the Greek Yogurt sales in the US. While sales 5 years ago reached $60 million annually, today they have skyrocketed at 5 billion, which equals to nearly a quarter of the $6.8 billion spent on yogurt in the US every year.

Despite the financial crisis affecting the US economy and the fact that the Greek product is twice as expensive as the national one, Americans are turning to the Greek yogurt for its deep taste and healthy qualities.

According to The Atlantic newspaper, the sales of the Greek yogurt have shown a rise of 2.500% within the past few years, while 70% of the yogurt market is being controlled the two leading Greek yogurt brands in the US; the widely known in Greece FAGE Company and the Chobani Co., which actually belongs to a descendant of a long line of dairy farmers in Turkey.

The reporter underlines that this rise of the Greek Yogurt is reflecting a deeper change in the American gastronomical habits: a turn to more healthy, natural, low-fat and filling food.

4444

Πολύ γρήγορη η κυρία.
Την ίδια μέρα που δημοσιεύτηκε το κείμενο, έφερε αναλυτή της UBS.

Κάτω άλλη μια γρήγορη κίνηση της.

Πολύ καλή.

Αλλά εγώ ένα άτομο είμαι. Δεν έχω ούτε το χρόνο ούτε την άνεση να καθίσω και να ασχοληθώ με όσα γίνονται.
Γίνονται πολλά, υπάρχουν πολλές σοβαρές λεπτομέρειες.
Η κυρία πάντως είναι πολύ καλή. Για να δούμε πως θα συνεχίσουμε. 

Πάντως λύσεις να ξέρετε υπάρχουν για όλα.

Η δική μου γραφή είναι πολύ πυκνή. Μια πρόταση δεν είναι μια απλή πρόταση.
Κινούμε σε περισσότερα g πραγματικότητας. Δεν έχετε ιδέα και από βαρυτητητα.
Η βαρύτητα έχει σχέσει πάντα και με την κίνηση. Παρόν, παρελθόν, μέλλον. Παράλληλοι χρόνοι κλπ.

Βλέπω την εκπομπή, αλλά η επεξεργασία είναι χρονοβόρα. Είναι και ζήτημα τεχνολογίας.

Είχα ρωτήσει κάποιον αν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα, αν αυτά που γράφω μπορεί να τα μετατρέπει σε εικόνα και μου είπε όχι.
Το θεώρησε χαζό. Ποιος θα αγόραζε ένα τέτοιο πρόγραμμα και γιατί;

4444

Όταν η δραστηριότητα σου έχει σχέσει με τρόφιμα που έχουν ημερομηνία λήξης λιγότερη από 30 φυσικές ημέρες και οι παραγωγικές σου μονάδες είναι πολύ μακριά, τότε σε συμφέρει να φτιάξεις εκεί καινούριες μονάδες. Σε μια μεγάλη αγορά όπως είναι η Αμερικανική, αυτό επιβάλλεται.
Το φρέσκο τρόφιμο είναι μια πολύ δυναμική δραστηριότητα σε σχέση με τις θέσεις Εργασίας και την διακίνηση του χρήματος σε μια οικονομία.
Απλά μαθήματα οικονομίας, πάνω σε βασικούς κανόνες.

4444

Η οικονομία είναι ένα πολύ εύκολο πεδίο, τις περισσότερες φορές το βαριέμαι και σκέφτομαι πως θα το κάνω ποιο ενδιαφέρον.

Αυτή την στιγμή είμαι άνεργος, είμαι άρρωστος, δεν έχω χρήματα, δεν έχω βιβλιάριο υγείας, δεν έχω καν πτυχίο πανεπιστήμιου, δεν μιλάω καλά καμία ξένη γλώσσα.
Γιατί να με προσλάβει κάποιος;

Πάντα ήμουν δύσκολος με την εύρεση εργασίας και πάντα έδειχνα μεγάλο ενδιαφέρον για το ποιος με προσλαμβάνει.  
Τα πρόσωπα πάντα παίζουν μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση της Ιστορίας.

Εγώ είμαι διαφορετικός.

4444

02/02/2012
http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1398183

Το ελληνικό γιαούρτι κατακτά την Νέα Υόρκη. Δεν είναι αστείο, είναι η πραγματικότητα. Η μανία για ελληνικό γιαούρτι είναι ότι πιο hot έχει να επιδείξει το τελευταίο διάστημα στον τομέα της διατροφής η μητρόπολη του καπιταλισμού. Ηθικό δίδαγμα: Μπορεί να μην παράγουμε αεροπλάνα ή αυτοκίνητα, αλλά μπορούμε να πουλήσουμε ποιότητα και υψηλή τεχνολογία σε άλλους τομείς.

Η τεχνολογία και η καινοτομία είναι τα κλειδιά της ανταγωνιστικότητας και όχι τα χαμηλά ημερομίσθια. Αν ίσχυε κάτι διαφορετικό, τότε η Γερμανία και άλλες χώρες θα είχαν ήδη εξαφανιστεί από τον χάρτη προς όφελος της Κίνας και της Ινδίας. Αλλά αυτό δεν ισχύει.

Σίγουρα υπάρχει φθηνότερο γιαούρτι από της ΦΑΓΕ, για παράδειγμα. Κι όμως! Το στραγγιστό της ΦΑΓΕ πουλάει και όχι το φθηνότερο…

Παρόλα αυτά κάποιοι επιμένουν ότι το συστατικό της επιτυχίας περνάει μέσα από την διάλυση των μισθών. Το πραγματικό πρόβλημα όμως της ελληνικής οικονομίας δεν είναι οι μισθοί. Είναι το γεγονός ότι δεν παράγουμε πολλά προϊόντα που θα μπορούσαν να κερδίσουν στο παιγνίδι του ανταγωνισμού στις διεθνείς αγορές.

Το ερώτημα είναι για ποιόν λόγο επιμένουν τόσο πολύ σε μία στρατηγική που έχει αποδειχτεί αδιέξοδη. Διότι η συζήτηση δεν γίνεται μόνο για τους μισθούς του δημοσίου τομέα (οι οποίοι σημείωσαν αδικαιολόγητη αύξηση τα τελευταία δέκα χρόνια) αλλά και για τους μισθούς του ιδιωτικού τομέα. Αλήθεια, ποιο θα είναι το πραγματικό όφελος της Οικονομίας από την συρρίκνωση των μισθών;

Στο τέλος θα μας πουν ότι ήταν ένα ακόμη λάθος. Αλλά αυτό δεν θα μπορεί να αλλάξει τις οδυνηρές συνέπειες αυτής της πολιτικής για εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους και τις οικογένειές τους.

Η χώρα χρειάζεται επενδύσεις και όχι χαμηλούς μισθούς. Οι επενδύσεις δεν θα έρθουν επειδή θα έχουμε μισθούς Κίνας. Θα έρθουν επειδή θα υπάρχει ένα φιλόξενο περιβάλλον. Δηλαδή, ένα ξεκάθαρο νομικό καθεστώς σε σχέση με τα εργασιακά και φορολογικά θέματα.

Στο σημείο αυτό θα πει κάποιος ότι οι επενδύσεις είναι το ζητούμενο για κάθε χώρα, για κάθε Οικονομία και ότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος για να τρέφουμε προσδοκίες ότι θα κερδίσουμε ένα σημαντικό κομμάτι αυτής της πίτας. Δεν είναι έτσι ακριβώς. Μπορούμε να διεκδικήσουμε περισσότερες επενδύσεις απ’ ότι μία αφρικανική ή ασιατική χώρα. Η θέση της Ελλάδας στον κόσμο είναι τέτοια που της δίδει το δικαίωμα να ξεκινάει αυτή την μάχη από πλεονεκτική θέση. Αρκεί να κάνουμε τα αυτονόητα…

Θανάσης Μαυρίδης

Σχόλιο: Να γράψω εδώ, ότι η Ελλάδα παράγει αυτοκίνητα. Υπάρχει άρθρο για τα αυτοκίνητα ρεπλικες.
Αυτό που δεν έχει η Ελλάδα σε καλή ποιότητα, είναι οι πολιτικοί. Λιγμενοι το 90% και όμως οι νεοέλληνες ακόμα τους καταναλώνουν. 

Advertisements

Posted January 30, 2012 by bmplefour in Uncategorized

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: